Uber on San Franciscos loodud mobiilipõhine transporditeenus, kus autojuhid pakuvad oma (musta värvi) autodega küüti mobiilirakenduse kaudu. Mobiilirakendus aitab sõidu vajajal leida lähima vaba auto, mille juht on nõus soodsalt soovitud sihtkohta viima. Mobiilirakendus viib kokku oma autoga lisa teeniva autojuhi ning sõitu vajava reisija, lisaks saavad nad üksteist hiljem vastastiku hinnata: reisija annab juhile hinde ja vastupidi. Arveldatakse mobiiliäppi abil, mingit sularaha ega pangakaardiga arveldamist ei toimu.

Tegemist tundub olevat reisijate jaoks unelmate teenusega, mis on pealegi taksost tunduvalt odavam.

Kuid taksojuhid nii ei arva.

Nende meelest on Uber ja teised sellised igamehe-transporditeenused reguleerimata, ei taga kvaliteeti ning rikuvad taksoturgu, kuna igameheteenus ei vaja taksolitsentse, ei pea vastama taksoeeskirjadele ning lisaks saab ka osadest maksudest kõrvale hiilida.

Sellepärast on taksojuhid Uberi autode suhtes kurjad ja kohati lausa vägivaldsed. Mõned USA osariigid ja linnad on Uberi ära keelanud, kuna see teenus ei vasta taksoeeskirjadele. Euroopas on samuti proovitud erinevate seadustega põhjendades Uberi tegevust piirata, kuid seni pole see alati õnnestunud. Taksojuhid otsustasid 11. juunil korraldada ühis-streigi, mille käigus seisati liiklus mõnedel tähtsamatel teedel, kohati lahvatas ka vägivald eratranspordi pakkujate vastu ning valitsusi kutsuti üles Uberit kui mitte just täiesti ära keelama, siis vähemalt kehtestama ka Uberi juhtidele sama karme reegleid, litsentse ja kohustusi, kui on tavalistel taksojuhtidel.

Euroopas toimusid suuremad taksojuhtide protestid täna Berliinis, Madridis, Pariisis, Londonis ja teistes linnades, kus Uber on kanda kinnitanud. Marseille lennujaamast astus reisijate rivi jalgsi linna poole, kuna streikivaid taksojuhte ei olnud lennujaamas kliente teenindamas. Madridis lõhuti mõned mustad autod, mida kahtlustati "illegaalses taksoteenuses".

Londonis ummistasid protestivad taksojuhid Buckinghami palee, Trafalgari väljaku ja parlamendihoone esise. Taksode vahelt pressisid end läbi vaid jalgratturid.

Barcelonas sulges taksojuhtide protestidemonstratsioon linna peatänava.

Madridis lahvatas paaril korral vägivald, kui meeleavaldajad kahtlustasid mõnda mööduvat musta autot privaatse sõiduteenuse pakkumises. Samas pole Madridi veel Uberi ametlikku teenust pakkuvate linnade nimekirjas. Mõned teenusepakkujad pidid siiski linnas juba tegutsema.

Berliinis täideti taksodega olümpiastaadioni esine.

Marseille´ lennujaamast pidid reisijad kohvrid näpus linna jalutama, sest taksod streikisid.

Taksojuhid seiskasid liikluse ka Pariisi lähistel kiirteel.

Uberi autojuhtidel taksomeetrit pole. Kogu vajalik tehnika sõiduteenuse pakkumiseks on nutitelefon vastava rakendusega. Reisijatel pole samuti vaja muud kui nutitelefoni ja sellesse paigaldatud mobiilirakendust, et leida lähim sõitu pakkuv auto.

Uber tegutseb Euroopas järgmistes linnades:

Amsterdam
Barcelona
Berliin
Brüssel
Cannes
Dublin
Frankfurt
Lille
London
Lyon
Manchester
Milaano
Moskva
München
Pariis
Rooma
Rotterdam
Stockholm
Viin
Zurich

Kas oled Uberi sõiduteenust juba kasutanud? Kirjuta kommentaaridesse oma kogemustest.