Esimesed Eesti majutusasutused plaanivad liituda uue tärnisüsteemiga juba lähikuudel, tõsisemat huvi on üles näidanud Tallink Express hotell, City Hotel Portus ja Savoy Boutique Hotel.

Eestis haldab hotellide ja motellide tärnisüsteemi Eesti Hotellide ja Restoranide Liit (EHRL), mille juhatuse esimehe Feliks Mäguse sõnul muudab Euroopa Hotellide ühtne tärnisüsteem Eesti majutusasutused turistidele paremini võrreldavaks. Mäguse sõnul on üle-euroopaline tärnisüsteem üles ehitatud selliselt, et motiveerida hotelle ja motelle senisest rohkem panustama klienditeeninduse kvaliteedile.

Eestis on täna tärnid 30-l majutusettevõttel. Esimeste uute majutusasutustena liituvad Hotelstars tärnisüsteemiga kolm pealinna hotelli – Tallink Express hotell, City Hotel Portus ja Savoy Boutique Hotel. EHRL prognoosib, et 2012. aasta lõpuks kahekordistab Hotelstars süsteem tärnihotellide arvu Eestis.

EHRL tegevjuhi Sigre Lutsu sõnul on uue ja senikehtinud hotellide tärnisüsteemi tärninõuete vahel mitmeid märkimisväärseid erinevusi.

„Hotelstars tärnisüsteem arvestab senisest oluliselt enam majutusasutuse spetsiifikat – hotelli eripära, interjööri ja atmosfääri, samuti pööratakse varasemast rohkem tähelepanu klienditeeninduse kvaliteedile,“ sõnas Sigre Luts.

Ta lisas täpsustuseks, et tärnisüsteemiga liitunud majutusasutuste kontroll hakkab toimuma senisest kolm korda sagedamini. „Uue süsteemi puhul kontrollitakse hotelli pisteliselt vähemalt kord aastas, varem tehti seda kord kolme aasta tagant,“ kinnitas EHRL tegevjuht. See muutus tõstab ja ühtlustab Eesti hotellide kvaliteeditaset, kuna majutusettevõtetel on veelgi enam põhjust igapäevaselt jälgida tärninõuete täitmist, selgitas Luts uue süsteemi eeliseid.

Luts lisas, et senikehtiv süsteem oli üles ehitatud miinimumnõuete baasil, mis pidid olema täidetud 100%.

„Uus tärnisüsteem on paindlikum, võttes kehtestatud miinimumnõuete kõrval arvesse ka teisi olulisi kriteeriume, sealjuures vastab igale tärnile teatud minimaalne punktide hulk,“ ütles Sigre Luts. Sel moel hoiab uus tärnisüsteem EHRL tegevjuhi sõnul tasakaalus nii majutusasutuste sisustus-ehitus-tehnilise poole ning toob samal ajal juurde teeninduskvaliteedist sõltuvad lisaväärtused, mis kliendi jaoks on emotsionaalselt ja selgelt tunnetatavad.