EasyJeti moodsad tehnoloogiad: droonid inspekteerivad lennukit, 3D printer trükib varuosasid

 (3)
EasyJeti moodsad tehnoloogiad: droonid inspekteerivad lennukit, 3D printer trükib varuosasid
Foto: EasyJet

Mõned päevad tagasi võis Milanos näha EasyJeti lennuki ümber tiirlemas hõbedast drooni. Euroopa suuruselt teine odavlennufirma näitas tehnoloogiapäevadel, kuidas lennufirma kasutab uusimaid lahendusi.

4. juunil toimunud EasyJeti tehnoloogiapäevadel näidati, kuidas RISER´i mehitamata multikopter ehk droon kontrollis äsja lennult tulnud reisilennukit, uurides võimalikke äikesekahjustusi ja kere korrasolekut. Malpensa lennujaamas Milanos toimunud droonikontroll käis kähku ja maksis lennufirmale kordades vähem, kui spetsiaalse tõstukiga kere kontrollimine. Droonist tuli otsepilt operaatori ekraanile, nii et näiteks äikesekahjustusi sai ilma tõstukimeeskonda välja kutsumata ka videokaameraga lähemalt uurida.

“Eelmisel nädalal said meie lennukid Londoni Gatwicki lennujaama lähistel poole tunni jooksul kuus välgutabamust," kirjeldab olukorda EasyJeti peainsener Ian Davies lisades, et nende kahjustuste ülevaatamine võttis inimestel terve päeva. Drooniga oleks kontrollimine olnud kordades kiirem ja odavam.

Foto: EasyJet
Seotud lood:

Selleks hakatigi testima RISER´i drooni, mis programmeeritakse eelnevalt lendama ümber lennuki sellise teekonnaga, et kataks kõik olulised vaated. See tagab täieliku ülevaatuse, välistades inimliku vea mõne kereosa vahelejätmisel. Samuti on droon varustatud LIDAR´iga, mis kaardistab lennuki ümbruse ja aitab orienteeruda. Droon ei liigu kunagi lennukile lähemale kui üks meeter ja sellelt kauguselt saab kõrgresolutsiooniga kaameraga juba väga detailse pildi võimalikest kahjustustest.

Drooni hind võrreldes kaheksatunnise hoolduspausiga, mida tavaline kontroll nõuab ja mida droon aitab vähendada mõnele tunnile, on täiesti tühine, seega tasub RISER´i ost end ära üsna kiirelt.

MakerBot trükib välja vajaliku lennukidetaili. Foto: EasyJet

Järgmisest aastast alustab EasyJet ka 3D printerite testimisega vajalike detailide väljatrükkimisel. Ka siin on traditsiooniline varuosa tellimise meetod aeganõudev, ehkki lennukitele tarnitakse osi alati kõrgeima prioriteediga ja nii kiirelt kui võimalik. See aga tähendab ikka mõnepäevast pausi. Kohapeal vajaliku lihtsama detaili väljatrükk 3D printeriga annab tohutu aja- ning rahavõidu: lennuk saab hooldusest kiiremini tagasi lennurajale. Üks päev lennuki remondi ootamist läheb lennufirmale maksma 23 133 dollarit.

3D printeriga väljatrükitud tagavaradetailid. Foto: EasyJet

Kolmanda uuendusena katsetab EasyJet virtuaalreaalsust kui uut moodust reisijate lennuaja lähendamiseks - tehismaailmas möödub aeg kiiremini ja pikk lennureis pole enam nii talumatu. Katsetati Oculus Rifti virtuaalprille, mis pakuvad meelelahutust ja aitavad reisijal olla kuskil huvitavamas maailmas, kui lennukisalongis.

Aeg möödub tehisreaalsuses tunduvalt kiiremini. Foto: EasyJet