Pealtnäha juhuslikult tekkivad nn “contrails´id” või "chemtrails´id" on ühe väikese võrgukommuuni poolt nimetatud konspiratiivseks valitsuste mõjutusvahendiks rahva vastu.

USA valitsusasutused saavad pidevalt kõnesid, kus palutakse selgitada, mida need keemiajäljed tegelikult teevad.

Rootsi Roheliste Partei juht Pernilla Hagberg tõstatas selle küsimuse isegi parlamendis. Küsimusi tekitavad need jäljed, mis jäävad taevasse pidama pikemaks ajaks, moodustades lõpuks ristuvatest kaartest ja sirgetest mustreid.

Lennujälgede konspiratsiooniteooriate allikad ulatuvad üheksakümnendatesse, mil avaldati USA õhujõudude dokumendid, kus tehti uuringuid ilma muutmise võimaluste kohta. Pilvede laialiajamist on juba kasutatud ka - hõbeoksiidi osakesi on pihustatud taevasse näiteks Hiinas, et 2008. aasta Pekingi olümpiamängud oleksid pilvitud. Mõned konspiratsiooniteooriad peavad lennukijälgi taevas valitsuste katseks kliimasoojenemist vältida. Veelgi kaugemale minevad teooriad aga peavad neid jälgi katseks elanikkonna arvukust reguleerida või lihtsalt mõneks pikemaajaliseks relvakatsetuseks.

Valitsused ja teadusasutused on sellised teooriad ümber lükanud, nimetades neid jälgi tavalisteks veeaurust tekkinud pilvedeks. Jälgede tekkimine või mittetekkimine sõltub õhuniiskusest atmosfääris ja lennukõrgusest.

Piloot Patrick Smith lükkab oma raamatus samuti sellised konspiratsiooniteooriad ümber: "lennukijäljed taevas tekivad, kui kuumast mootorist väljuv niiskus kondenseerub jahedas ja kuivas õhus. Need on nagu pilved, mis tekivad lennukimootorites toimuvas põlemisprotsessis eralduvast niiskusest. Aurust tekivad pilved vastaval temperatuuril ja vastaval õhurõhul."

USA Föderaalse Lennundusadministratsiooni poolt avaldatud raporti kohaselt "eraldavad lennukimootorid veeauru, süsinikdioksiidi ja väikestes kogustes lämmastikoksiidi, süsivesinikke, vingugaasi, väävlisgaasi ning tahkeid osakesi, mis tekivad kõrgel temperatuuril lennukikütuse põledes, kuid vaid veeaur jätab taevasse nähtavaid jälgi."

Kui niiskusesisaldus on suur (suurem, kui on vaja jääkristallide tekkeks), siis lennuki teekonnajälg taevas on püsiv. Tekkinud jääkristallid hakkavad kasvama, võttes niiskust juurde ümbritsevast atmosfäärist. Just sellepärast venivadki lennukijäljed taevas teinekord aina laiemaks.

Püsivad lennukijäljed võivad nii kasvada mitme kilomeetri laiuseks ja 200-400 meetri kõrguseks. On kindlaks tehtud, et lennukijäljed taevas ei kujuta maapealsele elule mingit ohtu ja pigem võivad väga vähesel määral kaasa aidata kliimasoojenemisele.

Seega "chemtrailsid" on suures osas müüt, kuid võivad meid kaudselt siiski mõjutada kliimasoojenemise kaudu.

Lennukijälgede kohta on teada veel mõned huvitavad faktid. Näiteks sõjalennukid lendavad teinekord kindlal kõrgusel, et ei tekiks taevasse "sabasid". Nii välditakse enda avastamist.

Samuti võib vaatleja suunas lendava lennuki jälg tunduda maa pealt vaadates vertikaalne. 2010. aasta novembris aeti Pentagon segadusse "kahtlase raketistardiga" Kalifornia rannikult. Tegemist oligi lennukijäljega, aga eestvaates.

Veel konspiratsiooniteooriaid

Deveri kahtlane lennujaam
Denveri rahvusvaheline lennujaam leidis end korraga olevat konspiratsiooniteoreetikute tähelepanu keskpunktis, kui 1995. aastal uut lennujaama avades teatas üks (1996. aastal kahtlastel asjaoludel surnud) ehitusinsener, et lennujaama all on veel teine maa-alune rajatis, kus võib peituda sõjaväebaas või kontsentratsioonilaager.

Samuti küsisid konspiratsiooniteoreetikud, miks lennujaama stardirajad moodustavad haakristikujutise.

Isegi Denveri sisekujundus on andnud alust spekulatsioonideks: apokalüptilised seinajoonised peaterminalis viitavat "uuele maailmakorrale".

Kivist tahvel terminali sissepääsu kohal lisab õli tulle ruudu ja kompassiga, mis olevat traditsioonilised vabamüürlaste sümbolid.

Bermuda kolmnurk
Miami, Bermuda saarte ja Puerto Rico vahele jääv kolmnurk on väidetavalt neelanud hulga lennukeid ja laevu üsna ebatavalistel asjaoludel, mida seostatakse paranormaalsete nähtustega. Tihti mainitud intsidentide seas on "Lend 19" kadumine - USA mereväe pommitaja kadus 1945. aasta 5. detsembril ja samamoodi jäi kadunuks ka seda otsima läinud lennuk; 1948. aastal aga kadus kolmnurka Douglas DC-3 koos 32 inimesega pardal. 1963. aastal põrkasid sealkandis kokku kaks USA õhujõudude lennukit.

Wrighti vennad
Paljud usuvad, et Wrighti vennad ei ehitanudki maailma esimest töötavat lennumasinat. Saksa päritolu Gustav Whitehead peaks hoopis olema selle au ära teeninud, sest tõendid näitavad, et tema tõusis õhku kaks aastat varem.

Põhjus olevat selles, et USA valitsusasutused sõlmisid Orville Wrightiga 1948. aastal lepingu, et nimetada Wrighti vennad esimesteks, kes suutsid ehitada lennumasina.

Amelia Earhart
Lendur Amelia Earhart kadus 1937. aastal vaikse ookeani kohal, kui üritas lennata ümber maailma.

Kadumisele on püütud leida erinevaid põhjuseid. Mõned teooriad väidavad, et tegemist oli spiooniga ja lendur lasti alla Jaapani õhujõudude poolt; mõned aga arvavad, et ümbermaailmareisija lavastas iseenda huku; vähemusse jäävad teoreetikud pakuvad, et Earharti kaaperdasid tulnukad.

Sel aastal aga lipsas uudistesse teade, et sonari abil on Earharti lennukirusud leitud.

Legend Star Alliance´ist
1997. aastal asutatud Star Alliance on 28-st lennufirmast moodustatud ülemaailmne liit, mille eesmärgiks on parandada reisijate lennukogemust ning vähendada keskkonnamõju. Konspiratsiooniteoreetikud peavad aga liitu hoopis kartelliks, mis esindab küünilist ja omakasupüüdlikku seltskonda, kes püüab machiavellilikult kasu lõigata.