5 põhjust, mis peaksid lendama maailma halvima lennufirmaga

 (2)
5 põhjust, mis peaksid lendama maailma halvima lennufirmaga
Air Koryo lennukAFP

Põhja-Korea lennufirma Air Koryo on valitud maailma halvimaks lennufirmaks neli aastat järjest. Kuid väidetavalt toimub lennufirmas hetkel “revolutsioon”, mis tähendab nii lennukite, paradateeninduse, meelelahutuse kui isegi stjuuardesside vormide revolutsioonilist uuendamist.

Lennufirma arendamine on osa Põhja-Korea plaanist tõsta turistide arv 2020. aastaks kahe miljoni inimeseni aastas – ja järgmisel aastal loodetakse ületada maagiline miljoni turisti piir.

Skytrax annab lennufirmale praegu ühe tärni võimalikust seitsmest – kuid Briti väljanne Telegraph leidis siiski viis põhjust, miks Air Koryoga lendama peaks.

1. Uus terminal lennujaamas
Eelmisel suvel avati Põhja-Korea pealinnas Pyongyang rahvusvahelises lennujaamas uus terminal. Kuna sinna lendab vaid käputäis lennufirmasid, on uhiuus terminal järjekorravaba ja üsna mugav.
Põhja-Korea juht Kim Jong-un oli terminali valmimisest vägagi huvitatud ning fotod temast selle eri etappe uurimas ja lõpuks terminali avamas ringlesid arvukalt ka pressis väljaspool Põhja-Koread.

Seotud lood:

2. Toit
Korea köök on tegelikult üks maailma parimaid, ehkki vaene Põhja-Korea on sundinud oma inimesed tihti nälga kannatama. Siiski annab lennufirma endast parima, et Korea köögi rikkamat poolt tutvustada – seda siiski esialgu vaid äriklassis ja äriklassi ootesaalis. Tavalistele inimestele on menüüs burger – mis vähemalt fotodel ei näe liiga halb välja.

3. Teenindus
Viimastel aastatel on Air Koryo arengus toimunud meeletu hüpe ja ilmselt läheb olukord paremaks iga kuuga. Uued ja mugavamad lennukid saabuvad tasahilju ja stjuuardessid juba naeratavad.

4. Meelelahutus
Lennufirmaga reisinud inimesed räägivad, et neile on mängitud Kim Jong-uni lemmikmuusikat, milleks teadaolevalt on tüdrukutebänd Moranbong, kelle looming ülistab suurt juhti. Teleriekraanid langevad lennukis alla laest ja paraku pole võimalik reisijatel endil helitugevust reguleerida.

5. Lennukid ise
Lennukid, mida Air Koryo kasutab, pole enam nii hullud, kui kümmekond aastat tagasi, kuid tähendavad siiski moodsamate sõidukitega harjunud eurooplastele reisi ajas tagasi nii paarkümmend aastat. sellel on põhjuks, miks Air Koryol pole lubatud Euroopa Liidu õhuruumi siseneda.
Igatahes on Põhja-Korea ikkagi ilmselt parim koht neile, kel on soov lennata kõigi nõukogudeaegsete Vene lennukitega ühest riigist lahkumata. Kuivõrd Air Koryo lennupark koosneb 16 lennukist, siis on see tegelikult kerge liialdus, aga on tõsi, et lennuk Ilyushin Il-18, mis tegi oma esimese lennu aastal 1957, on ikka veel kasutusel.