Alates 2022. aasta 1 märtsist Turu-Ahvenamaa-Stockholmi liinil sõitma hakkav Viking Glory on keskkonnasäästlik ja töötab gaasiküttel. Kui seni oli tunnustatud maailma kõige ökonoomsemaks laevaks Viking Grace, siis kulutab uus laev veel 10% vähem kütust kui Viking Grace.

Laeva ehitamisel pöörati tähelepanu ka Läänemere puhtusele ning seega on laeval tuuleenergiat kasutatavad rootorpurjed ning keskkonnasõbralikumad mootorid. "Nii vähenevad märkimisväärselt saasteainete heitkogused," selgitasid Viking Line koostööpartnerid.

Lisaks on tegemist esmakordse laevaga, kus on hooajaliselt kohandatav lahendus. Teisisõnu hakkab 11. tekil asuma välirestoran ja katuseterass, mis on soojadel päevadel avatud, kuid klaasseinad ja infrapunaküte muudavad terrassil olemise võimalikuks ka jahedamal ajal.

Laeva ehitust alustati 2018. aasta septembris Hiinas laevatehases Xiamen Shipbuilding Industry laevatehas. Viking Line'i meeskond on Hiinas kohal, et tagada selle peaaegu 200 miljoni euro suuruse ehitusprojekti plaanikohane valmimine.

Amorella elulugu

Uus laev hakkab teenindama senise kruiisilaeva Amorella teekonda. Amorella ehitati 1988. aastal endises Jugoslaavias, mis mahutab 2480 reisijat ja millel on 1946 voodikohta. Laeva kiirus on 20,5 sõlme.

Amorella sõitis eelmise aasta lõpus karile ning see pukseeriti Långnäsi sadamasse. Operatsioon kestis umbes neli tundi. Keegi viga ei saanud.

Viking Glory
  • Valmib 2021. aasta lõpus
  • Alustab sõitmist Turu–Ahvenamaa–Stockholmi liinil 2022. aasta märtsis
  • Reisijate arv: 2800
  • Kajuteid: 922
  • Meeskond: umbes 200
  • Pikkus: 222,6 meetrit, kogumahutavus: 63 813 tonni
  • Veomaht: 1500 liinimeetrit
  • Jääklass: 1A Super
  • Kütus: veeldatud maagaas (LNG)
  • Ehitatud Xiamen Shipbuilding Industry Co, Ltd laevatehases Hiinas