Tallinki MyStari ristimistseremoonia toimus laeva ristiema president Kersti Kaljulaidi osalusel. Tavakohaselt saab ehitusjärgus olev MyStar omale ametlikult nime just ristimistseremoonia käigus. Vahetult peale MyStari ristimist toimus sama sündmuse osana ka laeva vette laskmine ehk veeskamine, mis tähistab ajalooliselt, et uus laev on valmis laevakere veekindluse prooviks. MyStari veeskamine viidi läbi Rauma laevatehase kuivdokis, kus MyStari ehitus on ka seniajani toimunud.

Vaata galeriid laeva vettelaskmisest:

Peamiselt veeldatud maagaasil (LNG) sõitev MyStar on varustatud kõige innovatiivsema tipptehnoloogiaga pardal ning on kooskõlas kõigi praeguste emissiooninõuetega, ning omab ka valmidust järgmise põlvkonna võimalikult heitmevabade tehnoloogiaseadmete edasiseks paigaldamiseks.

LNG-süstiklaevade Megastari ja MyStari tandem, mis tekib 2022. aasta keskpaigast Tallinna-Helsingi liinile, loob ühtlasi ka senivõimalikest lahendustest kõige rohelisema ühenduse Eesti ja Soome pealinnade vahele.

Laevaehituse iidsete traditsioonide järgi on laeva õnnistamisel ja vettelaskmisel oluline roll laevale pika ea ja hea õnne tagamisel. Ammuse kombe kohaselt toodi jumalustele laeva õnnistamise käigus ohvriand, selle kombe kauget kaja sümboliseerib tänapäeval laeva parda vastu puruks löödav šampusepudel. Hea õnne tagab laevale see, kui patrooni poolt vastu laevaparrast heidetav šampusepudel puruneb kohe esimese heitega. Tallinki laevu ristitakse traditsiooniliselt Champagne Nicolas Feuillatte Brut Réserve šampusega.

MyStar

Valmistaja: Rauma Marine Constructions (RMC), Soome, valmimisaasta 2022

Reisijakohti - 2800

Reisijakajuteid - 46

Tekke: 12

rajameetreid - 3190

Pikkus - 212 m

Laius - 30,6m

Kiirus - 27 sõlme

Kogumahutavus - GT 50 000

Jääklass: 1A

Peamasinate koguvõimsus 42000 kW

Referentslaev: Tallinki süstiklaev Megastar