Ministritele saadetud kirjale alla kirjutanud bussiettevõtete GoBus, Hansabuss ja Lux Charter sõnul on raskused tellimusvedude sektoris sarnased nii suurtel kui väikestel vedajatel, mistõttu tuleb kõiki ettevõtteid toetusi jagades võrdselt kohelda.

Allakirjanud märgivad kirjas, et suurematel vedajatel on reeglina uuemad keskkonnasõbralikumad bussid suuremate liisingkohustustega, samuti tagavad nad bussijuhtidele täiskohaga töö ja tasuvad selle eest vähemalt üldtöökokkuleppes kokku lepitud miinimumtasu.

„Oleme seisukohal, et toetusmeetmete loomisel ei tohiks toetusele kvalifitseerujate hulgast välja jätta tellimusveo ettevõtteid, kes tegelevad lisaks tellimusveole ka muude veoteenuse liikide osutamisega," ütles kirjale alla kirjutanud Lux Charter OÜ juhatuse liige Jaanus Kukk.

Täpse toetamise metoodika väljatöötamisel soovitavad ETFL-i kuuluvad bussiettevõtted arvesse võtta ettevõttele kuuluvate busside vanust, samuti tellimusvedu osutava ettevõtte poolt varasemalt tasutud tööjõumakse ja ettevõtte jätkusuutlikkust säilitada töökohad. Ettevõtted nendivad, et kiiret taastumist tellimusvedude sektoris ette näha ei ole ning kriisi mõju jääb kestma veel pikaks ajaks.

Toetusmetoodika väljatöötamisel tellimusvedudega tegelevatele ettevõtetele soovitavad ETFL-i kuuluvad bussiettevõtted arvesse võtta järgmisi parameetreid:

• tellimusvedude (juhuvedude) käive on 2020. aastal võrreldes 2019. aastaga langenud vähemalt 70%
• ettevõttele kuuluvate busside vanust või vastavust EURO5 keskkonnanormidele;
• tellimusvedu osutava ettevõtte poolt varasemalt tasutud tööjõumakse;
• ettevõtte jätkusuutlikkust säilitada vaatamata keerulisele ajale töökohad.