Iga aasta suvel võtavad Elena ja Nikolai (nimed muudetud — toim.) kauaoodatud puhkuse ja lendavad reisile lõunasse, et kombineerida kasulik ja meeldiv — nautida sooja merd ja näha teistsugust kultuuri. Elena ja Nikolai püüavad iga kord valida oma puhkusereisiks uue piirkonna või riigi, et naaseda koju uute muljete ja positiivsete emotsioonidega.

Reisihuvilistest abielupaar tegeleb suvepuhkuse valikuga väga põhjalikult, uurides nii lennufirmade kui ka reisibüroode erinevaid pakkumisi. Lõplikus otsuses saab määravaks hea reklaam sihtkohale ja ka allahindlus, mida reisibürood sageli varajasel broneerimisel pakuvad.

Sel aastal läksid Elena ja Nikolai spetsiaalselt turismimessile Tourest, kust nad soovisid juuli lõpuks soodsa reisi hankida. Paljude võimaluste hulgast valisid nad Tuneesia, kus nad pole kunagi varem käinud.

Messil müüs reisikorraldaja Novatours ühenädalasi Tuneesia puhkusepakette hinnaga 1 258 eurot kahele kõik-hinnas 5-tärni hotellis. Vaatamata reklaamikampaaniale, et Tourestilt saab reise odavamalt kui netist ostes, oli reisi maksumus täpselt sama, mis korraldava ettevõtte veebilehel.

Kuid siiski pärast mõningast kaalumist ostsid Elena ja Nikolai selle reisi ära.

Pärast Tuneesia reisi ostmist esitasid Elena ja Nikolai tööl puhkuseavaldused arvestades reisi toimumisaega. Nii Elena kui Nikolai töötavad sellises kollektiivis, kus töötajad peavad oma puhkuseajad omavahel n-ö ära jagama, hiljem on neid keeruline muuta. Aga Elena ja Nikolai ei muretsenud, sest reis, mille eest on juba makstud, peaks ju ometi olema kindel.

Kuid läks teisiti — kuu aega pärast Touresti andis reisibüroo esindaja abielupaarile teada, et juuli keskpaigast alates on tühistatud kõik Novatours’i reisid Tuneesiasse madala nõudluse tõttu. Nad vabandasid, pakkudes 5% allahindlust ja kolme alternatiivi: kas muuta reisi kuupäevad — juuli lõpu asemel juuli alguseks, jätta kuupäevad samaks ja muuta reisi sihtkoht või saada raha tagasi.

Kuna Elena ja Nikolai ei saanud enam oma puhkuste aegu muuta, hakkasid nad vaatama, milliseid alternatiive neil on. Kuid selgus, et isegi 5% allahindlusega, mida reisibüroo neile lubas, ei olnud enam samade tingimuste ja hinnaga midagi saada.

Varase broneerimise periood oli möödas, hinnad olid märgatavalt kasvanud, parimad hotellid juba täis. Lisaks piirdus valik Türgi, Kreeka ja Bulgaariaga, kus Elena ja Nikolai olid juba käinud, kuid olid siiski valmis neid sihtkohti kaaluma. Kuid võimaluste uurimisel selgus, et sama raha eest saaksid nad kõik-hinnas viietärnihotelli asemel vaid 3-4-tärni hotelli, mis asub pealegi merest eemal.

Elena ja Nikolai hakkasid kiiresti otsima lennufirmade ja hotellide pakkumisi, lootes, et kõik ei ole kadunud ja kui nad on reisibüroost raha tagasi saanud, saavad nad ise oma puhkuse korraldada. Kuid ka nüüd pidid nad pettuma: hinnad olid juba tõusnud ja ühtegi nii soodsat pakkumist nad enam ei leidnud.

Nikolai võttis ühendust Novatours’iga ja rääkis olukorrast. Hüvitist rikutud puhkuse eest ei pakutud, korrati vaid samu võimalusi, mida ennegi pakuti.

Novatours’i esindaja Olev Riisberg kinnitas, et juuli lõpu ja augusti teise poole reisid Tuneesiasse tühistati. Tema sõnul teatasid nad sellest kõigile reisi ostnud inimestele ja pakkusid neile mitmeid alternatiivseid võimalusi. Rijsbergi väitel leiti samas olukorras inimestele, kelle Tuneesia reis tühistati, “veelgi paremaid võimalusi kui esialgses broneeringus.”

Millegipärast Elena ja Nikolaini need paremad võimalused siiski ei jõudnud. Nemad otsustasid lõpuks, et nende „parim valik” on küsida oma raha tagasi ja korraldada reis siiski ise.

Allikas: Turist

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena