KAS TEADSID? 10 räpast saladust, millest lennusaatjad kõva häälega ei räägi
Lendamisega on seotud tõesti palju saladusi. Paljud neist on kiivalt varjatud, kuid teiste osas võiks soovidagi, et me poleks neist teada saanud.
1. Kõrvaklapid. Need, mis on sinu istmel valmis ja kilepakendis ning kokku keeratud — näevad välja nagu uued? Ei. Need ei ole uued. Neid on korduvalt kasutatud, need tehakse parimal juhul puhtaks, kuid pannakse pakendisse tagasi.
2. Salongituled. Tegelik põhjus, miks tuled õhkutõusmisel ja maandumisel kustutatakse, seisneb selles, et reisijate silmad harjuksid hämarusega. Seda juhuks, kui lennuk peaks hädamaanduma.
3. Pardal serveeritav vesi. See vesi, millest tehakse sinu kohv ja tee, ei pärine pudelist. Seda vett hoiustatakse suurtes veemahutites, mida mõningatel juhtudel isegi ei puhastata, on näiteks Forbes kirjutanud.
4. Lennusaatjate palk. Stjuardessid saavad palka vaid nende tundide eest, mil lennukiuks on suletud ehk siis ainult lennutundide eest. Kõik muu aeg, mis kulub käsipagasite paigutusele reisijate peade kohal asuvatesse kappidesse, uste sulgemisele ja muule taolisele tegevusele, on sisuliselt tasustamata.
5. Koolat on keeruline serveerida. Kõrgel lennul võtab kaua aega, et värskelt avatud ja gaasi all jook maha rahuneks. Ühe stjuardessi väitel saab ta avatud koolajoogi „maha rahunemise” ajal serveerida kolme teist karastusjooki.
6. Tualette saab avada ka väljastpoolt. See on võimalik turvalisuse kaalutlustel. Kui keegi peaks tualetis surema või endale viga tegema, siis ei kuluks ukse lahti tegemiseks kaua aega.
7. Elektroonika välja lülitamise tegelik tõde. Elektroonilised seadmed ei kukuta lennukit alla. Aga nad võivad tõsiselt häirida pilooti ja erinevaid radareid, mida ta kasutab.
8. Inimorganid. Paljudel reisidel reisivad tavareisijatega kaasas ka inimorganid.
9. Pikne. Lennukeid tabab sageli välgulöök. Kuid enamikel juhtudel ei tee see lennukile midagi.
10. Hapnikumaskid. Neist tulevat hapniku jagub ühele reisijale tegelikult vaid 15 minutiks. See on ühtlasi aeg, mille vältel peaks piloot olema võimeline viima lennuki sellisele kõrgusele, kus reisijad saavad ilma maskita hingata. Kõrgetel kõrgustel piisab 15-20 sekundist, et inimene minestaks hapnikupuuduses.