Esimesed põgenemismängud loodi 2008. aastal Jaapanis ja levisid sealt üle maailma. Mõned aastad tagasi toimus plahvatuslik areng ja nüüd on põgenemismängud pea igas suuremas linnas.

Põgenemismängude ajalugu

2006. aastal loodi Californias programmeerijate poolt arvutimängu sarnane päriselu mäng, mis baseerus Agatha Christie loomingul ja sai kiiresti populaarseks turismimagnetiks. Samal aastal korraldati Hongkongi gümnaasiumiõpilastele koolilaagris põgenemismängu sarnane ülesanne.

2008. aastal töötas 35-aastane Takao Kato välja põgenemismängu Real Escape Game (REG) ja kuna just see mäng levis üle maailma, peetakse seda maailma esimeseks põgenemismänguks.

2012. aastal koostasid Šveitsis füüsika õpetaja Gabriel Palacios ja tema vend David õpilastele huvitava projekti Adventure Rooms. 2013. aastal hakati mängudele müüma frantsiise ja seetõttu on tänaseks just see tuntuim põgenemismäng.

Arvutimängud reaalses elus

Põgenemismängudes toimub kõik nagu arvutimängus, kuid tegemist on reaalse ruumiga, kus kõik asjad on käegakatsutavad. Eesmärk on toast, kuhu teid lukustati, mingil moel välja saada. Esialgu lootusetuna tunduv olukord hakkab selginema, kui leiad tuppa peidetud vihjeid. Mängud on üles ehitatud nii, et mängijad ei saa järgmist ülesannet lahendama asuda enne, kui eelmine on lahendatud. Erinevaid mõistatusi lahendades ja peidukohti avastades viib üks vihje teiseni.

Samuti tuleb olla tähelepanelik, sest vihjed võivad olla kus iganes. Numbrid, koodid ja sümbolid viitavad tavaliselt sellele, et kuskil on lukud, mida nende abil avada saab.

Kättesaadavaid objekte kasutades peab avama laekaid ja uksi ning lõpuks leidma lahenduse väljapääsuks. Ülesannete lahendamisel on füüsilise jõu kasutamine keelatud. Kasutada ei tohi ka mobiiltelefone ega enda poolt kaasa võetud tööriistu.

Mängule lisavad vürtsi heli- ja valgusefektid ning ärevust tekitav stopperkell, mis loeb halastamatult minuteid. Aega ülesande lahendamiseks on üks tund.

Meeskonnatöö on oluline

Põgenemistoad on ajaviide täiskasvanutele, kuni 14-aastased (mõnes kohas kuni 16-aastased) pääsevad mängima ainult koos vanematega. Kui sinus on pisut MacGyverit, Indiana Jonesi, professor Robert Langdonit või Miss Marple'it, siis see meelelahutus on just sinu maitsele. Toast pääsemiseks ei ole vaja füüsilist jõudu, kuid kasuks tuleb loogiline mõtteviis ja oskus märgata ka kõige pisemaid detaile.

Mängud on mõeldud 2-4-liikmelistele võistkondadele ja koostatud selliselt, et üksinda hakkama ei saagi. Kuna mängu läbimiseks on ette nähtud kindel aeg, siis peavad meeskonnad püüdma leida lahendusi kiirelt ja tegema selleks omavahel koostööd.

See aga ei tähenda, et sinna suurema seltskonnaga asja pole. Kuigi korraga pääseb võistlema ühte tuppa maksimaalselt neli inimest, on tavaliselt võimalus pidada ka sünnipäevi, firmaüritusi ja meeskonnakoolitusi. Saab korraldada meeskondade vahelisi võistlusi erinevates tubades ning mõnedes kohtades on võimalus vaadata hiljem televiisorist oma esitlust. Suurem eesmärk ongi sõpradega ülimalt mõnusalt aega veeta, kuid samas ka mitte oma mõistust täiesti välja lülitada.

Erinevad müsteeriumid

Sama põgenemismängu teist korda läbi mängida on igav, sellepärast on väga hea, et Tallinnas mitu analoogset firmat tegutseb. Iga põgenemismäng on erineva temaatikaga ja ülesanded on ka erinevad. Kui satud mängudest vaimustusse, saad valida, kas tahad põgeneda Dracula või hullu doktori käest, pääseda laevahukust või pommiplahvatusest, leida üles Tarkade Kivi või sooritada edukalt operatsioon.

Kindlasti tuleb kasuks, kui oled varem ühest toast pääsenud, sest oskad paremini seoseid luua, aga seda, et ülesanded korduksid ja teisest toast põgenemine on käkitegu, pole vaja karta.

Kui teid haarab tõeline hasart ja kõik need mängud, mida Tallinnas tegutsevad firmad pakuvad, läbi mängitud on, siis võib mängima minna mujale linnadesse. Seda, et mäng korduks, pole vaja karta.

Põnev on minna ka välismaale sealseid põgenemistube avastama. Põgenemismängud on ülemaailmne trend, neid leiab juba pea igast suuremast linnast ning paljud noored otsivad reisi planeerides infot ka põgenemistubade kohta. Põgenemismängudes pole keelebarjäär takistuseks, sest mõistatused testivad nutikust, mitte keeleoskust.

Põgenemistoad Eestis

Tallinnas on 27 põgenemistuba, uuri lähemalt SIIT!

Tartus on 10 põgenemistuba, uuri lähemalt SIIT!

Pärnus on 3 põgenemistuba, uuri lähemalt SIIT!

Narvas on 6 põgenemistuba, uuri lähemalt SIIT!



Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena