NÄDALA KÄSULAUD | Mida tohib ja mida ei tohi teha oma ööbimiskohas, kui tahad olla viisakas hotellikülastaja?
Eelmisel nädalal andsime kätte käsud ja keelud, mida lennukis teha tohib või ei tohi. Täna saame teada, mis on vastavad reeglid hotellikülastajale.
Soovitused on lihtsad: ole viisakas, ära lärma, hoia puhtust. Kuid paha pole neid aeg-ajalt jälle meelde tuletada. Siin need soovitused ongi.
1. Ole sõbralik
Nagu allpool olevast edetabelist näha, häirib reisijaid peaaegu kõige enam kaasreisijate ebaviisakus. Sama kehtib ka hotelliteenindajate suhtes — ole nendega viisakas ja nemad vastavad samaga (ehkki ka ebaviisakate külastajatega säilitab kogenud teenindaja jaheda viisakuse). Sõbraliku hotellikülalise suhtes aga on nii teised öömajalised kui teenindav personal alati vastutulelikumad.
2. Arvesta teistega
Kõige rohkem häirib teisi hotellis lärmakas naaber. Seega — arvesta alati ka teistega, kui vähegi võimalik. Pea pidu väljaspool hotelli selleks ettenähtud asutustes. Hotellis on reisijad erinevatel eesmärkidega — kes tuli poissmeeste õhtut pidama, kes on tähtsal ärireisil, kes üritab last varakult magama saada. Üldiselt kehtib alates kella kümnest õhtul hotellides vaikuse tund.
Teistega arvestamine tähendab ka uksele “mitte häirida” sildi jätmist, kui sa ei soovi, et toateenindus hommikul pikema magamise ajal sisse marsiks. Samuti tähendab teistega arvestamine näiteks takso ootamist järjekorras, mitte ootajatest mööda tormamist ja esimesena taksosse hüppamist.
3. Hoia asjad korras
Siin aga on edetabel asjadest, mis Tripiti küsitluses hotellikülastajaid kõige rohkem häirisid:
1. Lärmakad naabrid (65%)
2. Ebaviisakad hotellikülalised teiste külastajate suhtes (64%)
3. Ebaviisakad hotellikülalised hotellipersonali suhtes (56%)
4. Taksonäppajad, kes hõivavad kellegi teise peatatud takso või trügivad taksojärjekorrast ette (51%)
5. Hotellikülalised, kes tekitavad avalikes kohtades segaduse — jätavad oma asjad laiali vms (45%)
6. Reisijad, kes kaeblevad, kui neid hommikul toateenindus üles ajab tuppa sisenemisega, kuid kes pole uksele varem “mitte häirida” silti jätnud (34%)
7. Reisijad, kes võtavad hotellitubadest asju “suveniirideks” kaasa (33%)
8. Hotellikülastajad, kes ei jäta kunagi jootraha (24%)
9. Reisijad, kes võtavad numbrituppa ööbima rohkem inimesi, kui on ette nähtud (22%)
10. Saabujad või lahkujad, kes jätavad oma pagasi hotelli fuajeesse (19%)