1. Koosta pakkimisnimekiri

Ka parima mäluga inimene ei peaks seda esimest etappi välja jätma. Esmased asjad on muidugi pass, lennupiletid, rahakott, telefon ja võtmed. Aga mis veel vaja? Telefoni võtsid, aga laadija jäi maha. On võimalik isegi internetist välja printida või osta keskmise reisija pakkimisnimekiri. Mina soovitaks selle teha endale sobivamaks, mustand salvestada või paberikandjal märkmiku vahel hoida ja siis selle järgi alati joonduda. Kindlasti veenduda, et kaasa saaks võetud asjad, mida kohapeal on keerulisem soetada.

2. Riided pahupidi ja kingad vannimütsi

Paljude arvates ei ole viisakas hotellist kaasa võtta tasuta pakutavaid esemeid, nagu väikestes pudelikestes dušigeeli või kenasti karpidesse pakitud vannimütsi. Ometi on need vägagi kasulikud asjad: minipudelis dušigeel ja šampoon on vajalikud, et võimalikult kergelt igapäevased pesemisvahendid kaasas oleks. Ja vannimütsi saab suurepäraselt kasutada jalanõude ümber, nii ei määri need muid riideid kohvris. Riided keera pahupidi, nii ei jää siiski kogemata kombel tekkivad plekid välisel poolel näha.

3. Riided mahuvad paremini kohvrisse, kui neid rullida

Samuti hoiab see ära triikimise vaeva. Minule viimane tegevus muret ei valmista, ma nimelt ei triigi kunagi oma riideid. Aga täistopitud kohvri või seljakotiga olen korduvalt silmitsi seisnud. Proovisin siis rullimist. Ja pean tunnistama, et tõepoolest: kummalisel moel võtavad rullitud riided vähem ruumi. Õppetund järgmiseks korraks.

Suurema kohvri korral on abi vaakumkottidest, kust siis õhk tolmuimejaga ära imetakse ning hunnik riideid korduvalt vähem ruumi võtavad. Olen seda korra proovinud, kolimisel oli riideid oodatust rohkem ja kuigi kompresskott sai ostetud Poundlandist (hind 1£), siis pidas kott tõsise pakkimise ja kolimise edukalt üle. Üheks korraks oli kotte vaja ja rohkem neid kasutada ei saanud.

4. Spetsiaalsed pakkimiskotid

Kui raatsid lisaraha kulutada oma asjade paremaks organiseerimiseks, siis on selleks olemas spetsiaalsed pakkimiskotid, mida saab soetada näiteks Amazonist. Nii on suures kohvris parem ülevaade, kus mingid asjad on. Nende kottide ostmist olen isegi kaalunud, seni olen lihtsalt kilekottidesse asjade sorteerimisega hakkama saanud. Aga pikema reisi puhul on need kindlasti heaks abimeheks.

5. Täida kõik tühjad kohad

Väiksemad esemed, nagu aluspesu, sokid, bikiinid jne paki kõige viimasena. Need mahuvad kenasti teiste asjade vahele tühimikke täitma: nii on suurematel asjadel rohkem ruumi.

6. Minigrip kotid

Vedelikud mahuga kuni 100 milliliitrit tuleb spetsiaalsesse minigrip kilekotti pakkida, see ei tohiks enam kedagi üllatada. Aga kui on võimalik paar kilekotti kuskilt tasuta võtta (on lennujaamu, kus saab neid tasuta, näiteks Londonis, ja on lennujaamu, kus saad palju väiksema kilekoti paari euro eest soetada, näiteks Amsterdamist), siis kindlasti kasuta seda võimalust. Esiteks, need kotid ei pea kaua vastu: pakendite teravad servad tikivad koti ruttu auguliseks ja turvakontrollis laiali lagunev kilekott on viimane, mida sa seal kogeda soovid. Seega hoia silm peal, et kilekott endiselt tugev oleks. Ja lisakotti saad pakkida kõik elektroonikaga seotud asjad: kõrvaklapid, erinevad laadijad, adapterid jne. Sest on selliseid turvateenistuse töötajaid, kes ka näiteks mobiililaadijad kotist välja paluvad võtta. Siis ei pea sa neid paanikas otsima ega kohvri sisu pahupidi keerama. Kõik kenasti ühes kohas olemas.

7. Veel kilet

Ka kõige tublim pakkija võib siiski mõnikord purgikeste ja pudelikeste korkide sulgemisel hooletu olla. Parim viis vältida vedelike ja kreemide lekkimist on katta pakendi ava õhukese kilega, seejärel keerata kork hoolikalt peale. Jällegi ise proovitud ja toimib! Väike kilekott on ju alati kuskil kotipõhjas olemas (vt lennujaamast saadava turvakilekoti punkti).

8. Vargakindlaks

Paljudes kohtades õpetatakse viise, kuidas vältida väärtuslike asjade mitte ära varastamist. Selleks tuleb raha ja muu väärtuslik pakkida sinna, kus muidu muud asjad käivad. Näiteks tühja päikesekreemi pudelisse või keerata raha rulli ning pista tühja huulepulga pakendisse. Ise neid võtteid proovinud veel ei ole, vahel olen vaid raha rinnahoidja sisse peitnud.

9. Hoidu ülekilodest

Pagasi ülekilod maksavad lennujaamas palju. Asjatundjad soovitavad kasutada spetsiaalseid pagasikaalusid, mina olen täitsa tavalise koduse kaaluga hakkama saanud. Seieriga kaalud võivad küll paar kilo siia-sinna valesti näidata. Olen mitmel korral pidanud check-in laua juures oma kohvreid tühjendama, sest ootamatult selgus: paar ülekilo tuli ära korraldada. Õnneks lubavad paljud lennujaama töötajad (kelle ees ei lookle kilomeetri pikkune reisijate saba muidugi) kohapeal kiirelt oma kohvri kaalule seada, siis tead täpselt, kas kõik on lubatud normide piires või tuleb ühtteist kantavat lisaks selga panna või raske südamega prügikasti visata. Paarsada grammi lubatud normist üle pole probleemiks, vahel ka 500-600 grammi. Seda eriti siis, kui oled juba oma passi ja lennupiletiga check-in laua ees ning seljataga närviline seltskond ootamas. Aga alati ei saa lennujaama töötajate mõistlikkusele loota.

Samuti veendu eelnevalt, võimalusel juba lennupileteid broneerides, millised on konkreetse firma käsipagasi tingimused. Näiteks odavlendudel on need tihti erinevad. Ryanair lubab pardale nii 10kg kohvriga, lisaks võid sa kaasa võtta veel väikese käekoti/arvutikoti. EasyJetil tohib olla vaid üks ühik käsipagasit. Wizzairil on lausa omaette kategooriad käsipagasile: väike käsipagas (näiteks seljakott) on tasuta, aga tavapärane käsipagasi mõõdus kohver on juba tasuline. Olen ise korra sellesse ämbrisse astunud: nädalapikkune mesinädalate reis sai tehtud vaid mõne T-särgi ja aluspesu-sokkide varuga. Aga hakkama sai ja õpetas, et tegelikult polegi palju vaja. Nädalane soojamaa reis Tenerifele sai tehtud Ryanairi käsipagasi nõudmisi järgides: riided ja jalanõud mahtusid kenasti kohvrisse ja hiljem avastasin, et kandsin vaid pooli kaasavõetud riideid. Kohapeal on alati võimalus pesu pesta, seega pole mõtet igaks päevaks uut komplekti riideid kaasa pakkida. Ehk nagu abikaasa avastas, järgmine kord võin kaasa võtta vaid hunniku suvekleite, need on kerged ja lihtne pakkida.

Käsipagasi plussiks on ka see, et kohver ei saa ära kaduda, selle võtad ju ise kaasa. Nii on suurema kohvriga reisimisel mul alati varuks üks komplekt riideid käsipagasis kaasas, soojale maale minnes ka plätud ja bikiinid. Kui midagi peaks pagasiga juhtuma, siis vähemalt ei pea kohe kalli raha eest omale uusi asju ostma ja saab esimese päeva rahus üle elada. Seni pole mul kohver küll kunagi kaduma läinud.

10. Ka kohvri kaal ja materjal mängib olulist osa reisimisel

Tekstiilist kohvrid on kergemad, ent kui pagasikäru vihmase ilmaga pikalt väljas jokutab, ootab sind hiljem pagasilindil läbivettinud kohver. Ehk siis alati pakkida rõivad ja vett kartvad asjad eraldi kilekotti. Ma ise olen oma õppetunni kätte saanud: õigel ajal väljunud lend päikeselisest Belfastist maandus vihmases Birminghamis ning neil oli sel päeval jama pagasilintidega. Ehk siis ootasin tavapärase 10 minuti asemel pool tundi oma kohvrit ja edasi tuli seda juba hotellis fööniga kuivatada ning riided radiaatorile kuivama seada. Kõva kattega kohvri plussiks on kohvri tugevus ja veepidavus, miinuseks asjaolu, et kui kohver juba katki läheb, siis on see ka katki. Tekstiili puhul rebenenud õmblused ei pruugi nii olulised olla ja on ka võimalik väiksemaid kahjustusi käsitsi parandada.

Ka kallid brändid ei taga, et kohver kauem vastu peab. Võib hoopis juhtuda see, et keegi selle enne sind lihtsalt pagasilindilt ära näppab. Võimalusel kuluta raha pisut kohvri rihma ostmisele, nii ei pea muretsema, et õmblused kogemata lahti rebenevad või lukud lahti hüppavad. Mida rohkem tuvastuseks lisaelemente, seda parem: endal kergem kohvrit sadade teiste hulgast üles leida ja keegi ei aja sarnast kohvrit sinu omaga sassi.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena