Ent laske sellel unistusel kohe minna, kui tahate ka ise oma puhkusest rõõmu tunda.
On kümme kuldreeglit, mida peaksite järgima, kui te ei tahaks, et puhkus pöördub väsitavaks õudusunenäoks, millest puhkamiseks veel lisanädalat vaja on.

1. Sõpradele puhkusereisile sõites – inimeste valik on veel olulisem kui koha valik.
Reisikaaslasi valides ole halastamatu. Muidugi, oma pereliikmeid ei tohi maha jätta – kui te pole just kokku leppinud juba ammu aega varem, et puhkus on lasteta – aga kõik head sõbrad pole head reisikaaslased. Tehke süda kõvaks, see on teie enda meelerahu ja puhkuse huvides!

Ütle kohe jah sõpradele, kellega oled varem koos reisinud ja kellega koos veedetud ajast on head mälestused. Ka võid muretult jah öelda neile, kellega teil on samad huvid, samad toidueelistused, sama arusaam pidutsemisest või siis mitte hommikuni pidutsemisest ning arvatavasti ka sama eelarve.

Ütle kohe ei sõpradele, kes on lahutuse äärel, kelle lapsed on neid hulluks ajamas või stressis kolleegile, keda sa tegelikult nii hästi ei teagi ja kes vajab lihtsalt reisikaaslast.

Kui oled vallaline, ära mine iialgi reisile seltskonnaga, kus kõik teised on pereinimesed – erandiks juhud, kui need kõik teised on näiteks su oma õed-vennad või siis väga väga head sõbrad, kellega ka muidu palju koos aega veedate ja tead, et nendega saab rääkida ka millestki muust peale beebitoidu ja hetkel kuumimate mängutubade.



Kui olete sõpruskonnaga reisile minemas, saage kõik enne korraks kokku, et asju arutada. E-kirjadest ja Messengeri grupist ei piisa, võid olla täiesti kindel, et keegi jätab lugemata selle, mitukümmend kilomeetrit iga päev autoga sõidetakse või et hommikusöök tuleb endal valmistada – probleemide tekkeks on nii vähe vaja. Istuge laua ümber kokku ja rääkige läbi, mis puhkuse ajal ees oodata võiks. Tehke kõik reisikindlustus ja salvestage kõik üksteise numbrid oma telefonidesse.


Kui olete sõpradega üksmeelsed selles osas, kas sõita pigem linnapuhkusele või minna matkale, päevitada mere ääres või veeta aega festivalidel,on ikkagi vaja otsustada, kus peatuda. Väga ahvatlev on minna sõpruskonnast kellegi sugulaste juurde, kui näiteks suvises Pärnus on hotellihinnad laes. Ent külas olemine tekitab alati lõpuks ebamugavust ning eriti esimest korda võõraste inimeste juurde sattumine võib tekitada rohkem stressi kogemata lõhutud portselantassi pärast kui rõõmu säästetud rahast. Pigem rentige kõigi eelarvele vastav koht ja mõelge, et kõigil oleks piisavalt ruumi (paarid peavad saama eraldi toa!) ja et oleks piisavalt vannitube piinarikaste järjekordade vältimiseks.



Koos reisides on kõige tähtsam, et kõigil oleks ühesugune arusaam, kui palju ja millele kulutatakse. Spontaanne otsus minna õhtusöögile Michelini tärniga restorani, sest juhuslikult vabanes laud, kõlab küll hästi, kuid ei pruugi kõigi eelarvesse mahtuda. Puhkuse ajal kulub alati rohkem, kui olete planeerinud, nii et ka oma arust kõike täpselt ette nähes hoia kusagil 10-15% suurust lisaeelarvet.

Võtke kohe reisi alguses kasutusele märkmik või tabel, kuhu kannate kulutused, mille keegi teeb kogu seltskonna eest (teemaksud, parkimine – kõik see kokku kujuneb lõpuks parajaks summaks, mille pärast on lihtne tülli minna).


Pikad reisid on ahvatlevad, ent jäta mõned päevad ainult endale ka. Alati on ju sõpru, kes ei saa tulla reisile – või kui lähete perega puhkama, siis jätke kindlasti puhkusepäevi ka oma sõprade jaoks.

Puhkus on ka kodus olemise aeg ja parim aeg, et kutsuda sõbrad külla. See ei tähenda, et peab mitu päeva kokkama – kõik saavad aru, kui ütled, et sinu poolt on koht ja kohv ja kook – muu võiksid külalised ise kaasa tuua. Suvine kogunemine sõpradega pole pidulik tähtpäev,kus kõik kaetud lauda ootavad!

Üks drink ei tee reeglina halba, kuid puhkuse ajal võib ühest kergesti saada mitu. Kui plaanid pidu, valmistu. Pea meeles, et seal, kus on alkohol, on ka suhkur. Ära joo ennast koomasse!
Pole midagi hullemat puhkusereisist, millest sa mitte midagi ei mäeleta!



Treeni! Enne puhkust eriti suureks kasvanud stress ja tärklisest pakatavad talvised toidud tuleb eemale peletada. Trenn aitab seda teha. Sea endale igaks nädalaks eesmärk ning pinguta, et seda saavutada – puhkuse ajal ei ole ka seda vabandust, et ei jõua. Reisile minnes paku ujumisriided ja jooksutossud kaasa või broneeri hotell, kus oleks joogatunnid ja jõusaal. Puhkus, mille jooksul oled tõesti nautinud iga päeva ja iga söögikorda ning mille lõpuks oled ikkagi kaotanud ka mõned kilod, on ju eriti täiuslik puhkus!


Ka neil on puhkus, nad ei pea nööri mööda käima, äratuskella peale ärkama ja kell 9 voodis olema!

Samas ära jäta neid ka üksi. Luba asju, mida iga päev ehk lubada ei saa – näiteks palgage lapsehpidja, et mõnel õhtul ka lasteta välja minna. Kui olete oma puhkust pikalt planeerinud, siis oskate ka juba ette selle kuluga arvestada ja selle eelarvesse planeerida.

Kui juba oled läinud teiste inimestega koos reisile, siis ära istu üksi nurgas.
Hea küll, sind alati ei huvita kõik see, mida sõbrad tahavad teha.
Aga anna neile võimalus – kui mõni sõber ikka väga tahab muuseumisse minna, siis ära eelda, et need kõik on kohutavalt igavad. Tal võib olla õigus – mine kaasa kasvõi seltskonna mõttes ja avastad uue ja põneva maailma ka enda jaoks. Ja kui ei avasta, siis tunne sõprade seltskonnast rõõmu, nemad on ju kõige tähtsamad!



Teistega koos olemise ja üksi olemise vahel tuleb leida tasakaal. Keegi ei talu seltskonda kogu ärkveloleku aja. Jäta endale aega, et üksi võrkkiiges raamatut lugeda või käia mere ääres jooksmas.


Enamus meist peab puhkuse aja tööl teatama juba üsna aasta alguses ning puhkusereisiks saab säästa ju natuke igal kuul. Tee seda ja luba endale rohkem. Kui apartementi või villat rentides pakutakse võimalust seda teha koos koristajaga, siis tehke seda. Ärge veetke puhkust majapidamistöid tehes.

Kui keegi ei viitsi hommikul süüa teha, siis ärge hakake tülitsema, minge kohvikusse.

Luba endale millegi uue õppimist – kui oled ikka väga kaua unistanud sukelduma või ratsutama õppimisest, siis luba seda endale.