“Euroopa-sisesed lennuühendused ei ole täna piisavad, et tagada kõiki liikmesriike rahuldavat olukorda. Eesti ei ole selles osas üksi, sarnased mured on mitmetel teistel Kesk-Euroopast veidi eemal asuvatel riikidel. Euroopa siselendude kese on väga tugevalt Lääne- ja Kesk-Euroopa suurte riikide poole kaldu, nagu märgib Euroopa Lennundusstrateegia. Kolmeteistkümnel Euroopa Liidu liikmesriigil, seal hulgas Eestil on lennuühendusi ülejäänud viieteistkümnega võrreldes tervelt 7,5 korda vähem. See on tõsine vahe, ka majanduse arengu seisukohast,” osutas majandusminister Kristen Michal.

“Euroopa Lennundusstrateegia ei peaks keskenduma üksnes globaalsete lennuühenduste parendamisele, vaid peaks senisest jõulisemalt leidma võimalusi ka Euroopa siseste lennuühenduste parendamiseks. Tunnustan eesistujariiki Hollandit ning Euroopa Komisjoni, et selles suunas otsitakse üha enam lahendusi, ” sõnas Michal.

Uue Euroopa Lennundusstrateegia alusel asutakse juba sel aastal koostama täpsemaid lennundusturgu elavdavaid algatusi, eesmärgiga tagada paremad ühendused nii Eestile kui ka teistele vähem ühendatud sihtkohtadele. Eesti kavatseb ka omalt poolt esitada Euroopa Komisjonile ettepanekud Euroopa-siseste lennuühenduste parendamiseks.