Eesti Maanteemuuseum avab hobutrammiliini - ja pakub tööd trammijuhile!
Juba kuu aja pärast võib Põlvamaal liikleja sattuda teel silmitsi omapärase sõiduriistaga: hobutrammiga. Nimelt avab Eesti Maanteemuuseum uue püsinäituse „Head teed!“ raames suvise hobutrammiliini eesmärgiga populariseerida ühistransporti ning säästva transpordi põhimõtteid ning pakkuda võimalust muuseumikülastuseks eeskätt neile huvilistele, kes siiani sõiduvahendi puudumise tõttu maanteemuuseumisse jõudnud ei ole.
Hobutrammiliini avamiseni viis praktiline vajadus. „Avame 1. mail uue püsinäituse, mida oleme kaks viimast aastat hoolega ette valmistanud ja kuhu loodame seepärast suurt külastajate hulka. Samas on inimesed juhtinud korduvalt tähelepanu sellele, et autota perede jaoks oleme seni olnud suhteliselt kättesaamatud – ainus buss, mis meie juurest kord päevas läbi sõidab, lubab soovijail küll kohale saada, ent tagasisõiduks võimalus puudub,“ rääkis muuseumi juhataja Kadri Valner. „Kaalusime erinevaid variante ning suvine hobutramm tundus parima võimaliku lahendusena. See sobib hästi kokku ka meie uue näituse kontseptsiooniga, mis räägib teede ja kommunikatsiooni ajaloost.“
Hobutramm hakkab reisijaid vedama 4 korda päevas marsruudil Kanepi- Puskaru - Tilleorg –Varbuse - Ihamaru- Karilatsini. Nii jõuavad huvilised ka Põlva talurahvamuuseumini.
„Esimeseks hooajaks oleme seadnud endale tagasihoidlikud eesmärgid, ent kui huvilisi jätkub, siis pikendatakse liini ka naabermaakonda Võrumaani, mis on hädas sellega, et tellitud on liiniliikluseks gaasibussid ent puudub gaasijaam,“ selgitab Valner. „Nii saab muuseum kaasa aidata ka regionaalprobleemide lahendamisele.“
Liini hakkab teenindama 13-kohaline Poolas eritellimusena valminud hobutramm, mis jõuab maanteemuuseumisse juba ülejärgmisel nädalal. Hetkel on käsil konkurss hobutrammijuhi leidmiseks ning muuseum julgustab kõiki huvilisi endast märku andma ja põnevat ametit proovima.
Hobutrammijuhiks saavad kandideerida kõik, kellel on varasem hobutrammijuhtimise kogemus või on läbinud H-kategooria trammijuhikoolituse ja omavad kehtivat kutsetunnistust. Eelduseks on kõrgendatud huvi hobuste ja trammide vastu ning mõlema masinavärgi põhjalik tundmine. Kasuks tuleb hobuse kannatus, varasem töökogemus hipodroomil ning valmisolek teostada jooksvaid hooldustöid nagu rautamine, tankimine ja lekete kõrvaldamine. Vajalik on oma hobuse olemasolu, kokkuleppel võib teenust pakkuda ka muuseumi kepphobustega. Omalt poolt pakub maanteemuuseum ratsarikkaks saamise võimalust.