Jugavool tekib ligi 9000 meetri kõrgusel Atlandi ookeani kohal läänest itta ja lennukid, mis liikusid sellega samas suunas, saavutasidki rekordkiiruse, mis kohati ulatus ülehelikiiruse (1235 km/h) lähedale. Kui reisilennuki kruiisikiirus (tavakiirus õhus lennu ajal) on 700-900 km/h ja kui sellele lisada jugavoolu kiirus ligi 360 km/h, siis ülehelikiirus ongi peaaegu käeulatuses.

British Airwaysi lend New Yorgist Londonisse jõudis neljapäeval kohale (väravast väravasse) viie tunni ja 16 minutiga, kirjutab Mashable. Tavaliselt kestab lend üle kuue tunni. Reisi jooksul saavutati mõneks ajaks kiirus 1200 km/h merepinna suhtes, mis ongi helikiirusele juba üsna lähedane.

Siiski ei aita ka jugavool Atlandit ületada kunagiste Concorde´ide kiirusel, mis tegutsesid 2003. aastani. Need ülehelikiirusel reisilennukid jõudsid New Yorgist Londonisse kolme tunniga.

Samas kestavad teistpidi lennud Euroopast USA-sse sellistes tingimustes tavalisest tunduvalt kauem ja kütusekulu on ka suurem.

Lennul Euroopast Ameerikasse on juhtunud ka seda, et reisilennukid peavad tegema tankimiseks vahemaandumise New Englandis. Flightaware´i andmetel tegigi American Airlines´i lend 121 Pariis - New York Bangoris Maine´i osariigis neljapäeval planeerimata vahemaandumise, et tankida. Lennati üle Gröönimaa suure ringiga, et kütusekulu vähendada ja tugevat õhu vastuvoolu vältida. Boeing 757, mis sel liinil lendas, suudab täis paakidega läbida 7725 kilomeetrit, mis Londonist New Yorki otse lennates on täiesti piisav - nende linnade vahemaa on 3465 km. Kui aga teha pikk ring Gröönimaa kaudu, võib kütusest puudu jääda.

Jaanuaris-veebruaris on jugavoolud üsna tavalised ja aitavad lennukeid kiiremini Euroopasse, kuid praegune oli eriti tugev Põhja-Ameerikat tabanud külmalaine tõttu.

Kas oled ka jugavoolu abiga varem Ameerikast koju jõudnud? Kui suur on olnud ajavõit?