Reisija, kes kinnitas United Airlinesi lennul number 1462 oma ees oleva istme külge seljatoe allalaskmist takistava vidina, keeldus seda eemaldamast ja puhkes tüli. Nimelt tahtis "põlvekaitse" kasutaja takistada eesoleva istme seljatoe allalaskmist, et säilitada oma jalaruumi ja teha tööd sülearvutiga.

Kui seadme kasutaja keeldus USA-s keelatud seadet istme seljatoelt eemaldamast, viskas ärritunud kaasreisija teda klaasitäie veega.

Tekkinud tüli sundis pilooti neljatunnise reisi Newarki ja Denveri vahel katkestama ning tegema hädamaandumise Chicagos.

Seal arreteeris kohalekutsutud politsei kaks 48-aastast reisijat, teatas AP.

Seljatoe allalaskmise tõkestaja lubamise või keelamise otsustavad lennufirmad eraldi, sest mingit rahvusvahelist regulatsiooni selle kasutamiseks pole. Nn "Knee Defender" ehk "põlvekaitse" on aga praegu enamuse suurte lennufirmade poolt USA-s keelatud.

Toode nimega "Knee Defender" ("Põlvekaitse") hoiab väärtuslikku privaatset ruumi lennukis ja takistab eesistujal seljatuge liiga sügavale taha laskmast. Vahend koosneb vaid kahest lihtsast plastklambrist, mis pannakse seljatoest alla käiva laua tugijalgade külge. Need klambrid takistavadki seljatoe liiga alla laskmist.

Taskusse mahtuv abivahend aitab ka reguleerida, kui sügavale eesistuja võib oma seljatoe lasta: mida lähemal seljatoele on klamber paigaldatud, seda vähem saab seljatuge liigutada. Korterivõtme pikkused klambrid on disainitud vastavalt, et sobiksid enamuse lennukiistmetega.
"Knee Defenderit" on lihtne kaasa võtta, kuid paljudes lennukites on see keelatud.

Vahendi mõtles välja Washington DC elanik Ira Goldman, kellel pikkust 1 meeter ja 95 sentimeetrit, et pakkuda leevendust kõigile lennureisijatele, kelle põlvedele on eesistujad ootamatult oma istme seljatoega langenud.

Seadet saab kasutada vaid siis, kui laud on seljatoest alla lastud. Lennufirmad nõuavad, et lauad on püstiasendisse kinnitatud õhkutõusmisel, maandumisel ja ruleerimisel. Kuid sel ajal peavad ka seljatoed olema püstiasendis.

Vidin maksab 16 eurot, oli saadaval Gadgetduck.com-i veebipoes ja sisaldab pakendis ka nn "viisakuskaarti", mille saab ulatada eesistujale, et teada anda abivahendi kasutamisest. Kaardil on juhend, miks sellist seadet kasutatakse ja kui palju soovib seadme omanik oma jalaruumi säästa. Samuti soovitatakse kaardil pretensioonidega pöörduda lennufirma poole, et nad annaksid igale reisijale piisavalt jalaruumi, et saaks ka istme seljatuge alla lasta kedagi häirimata.

Pole teada, kas antud juhul kasutati ka "viisakuskaarti" või mitte.