Seatguru aitab istekohtade mugavuse järgi oma lendu valida. Kui võimalikud sobivad lennuvariandid on välja otsitud, antakse selle mugavustele hinne ning eksperdi nõuanne soovitab, mis võiks olla see kõige mugavam. Kuid eks igal ränduril on oma eelistus. Lühemate jalgadega reisija ei pruugi istmevahede suurusi nii väga jälgida, mõnele on jälle oluline istmelaius või õhus olles Internetti pääseda. Aina haruldasemaks muutuv pardasöök, ehkki see pole tavaliselt miski ihaldatud gurmee, võib kiiretel ümberistumistel samuti oluliseks saada.

Vaatame, mis lennufirmad pakuvad parimaid lendamisvõimalusi. Täielikud edetabelid leiab Seatgurust.

Istmevahed lühemal lennul

Kurb küll, aga lennukites on istmevahed eesmise istmega kahanenud kõikjal alla meetristeks. Kõige pikema istmevahe ja seega kõige rohkem jalaruumi leiab Jetblue lennukist Embraer E-190. Ülejäänud esikuuikusse jõudnud on Virgini lennukid Austraaliast või Ameerikast ning ANA (Boeing 737-700ER) istmevahega 96 sentimeetrit. Finnair (Boeing 757-200) on muide ühe kitsaima istmevahega, 71-73 sentimeetrit.

Istmevahed pikemal lennul economy klassis

United (Boeing 757-200) pakub pikamaalendudel, kus istmevahe on eriti oluline kõige enam ruumi - 94 cm. Järgnevad 91-sentimeetrise istmevahega American Airlines (Boeing 777-300ER), United (Boeing 757-200) ja Thai Airlines (Airbus A340-500). Kõige kitsamas vahes peab pikal lennul hakkama saama Jet Airwaysiga (Boeing 737-700) - 76 sentimeetrit.

Istmelaiused lühemal lennul

Tõeliselt lai on iste võrreldes teistega Spirtil (Airbus A321) - 91 sentimeetrit. Järgmisena tulevad 53 sentimeetriga alles British Airways (Embraer 190 European) ja AirAsia (Airbus A320). Turkish Airlines (Boeing 737-400) surub külg-külje kõrvale kõige tihemini kokku, pakkudes istumisruumi laiuti 41-43 cm.

Istmelaiused pikemal lennul economy klassis

Laiutada saab pikamaalendudel kõige enam Asiana (Airbus A330-300) economy klassis - istmelaiust on 81-83 sentimeetrit. Laialt on ruumi käes ka Aerofloti sama tüüpi lennukis - 79 cm. Edasi läheb juba kitsamaks - Air Canada (Boeing 767-300ER) pakub istmikuruumi 50-53 cm. ANA lennukompanii Boeing 777-300-s tuleb leppida kõige vähema - 41 sentimeetriga.

Toitepesa ja WiFi

Aina rohkem levib lennukites ka toitepesade võimalus oma elektroonika tööshoidmiseks ja laadimiseks. Korralikuks tööks sülearvuti või tahvliga on vaja ka WiFit. Kõikide istekohtade juurde on vedanud elektriallika juba terve rida lennukompaniisid, ehkki neid on veel kõvasti alla poole. Elektritoite ja WiFiga samaaegselt varustatud lennukeid on juba oluliselt vähem, nii et need saab eraldi ära nimetada: Delta (Boeing 737-900ER, Boeing 737-900, Boeing 767-300, Boeing 717-200), American Airlines (Boeing 737-800, Boeing 757-200, Boeing 737-800, Airbus A319), United (Boeing 787-8, Boeing 767-400ER, Boeing 777-200), Asiana (Boeing 777-200ER), Lufthansa (Boeing 747-8), Emirates (Airbus A380-800), Oman Air (Airbus A330-300), Singapore Airlines (Airbus A380-800), Thai Airlines (Airbus A380-800), Air China (Boeing 777-200, alalisvool).

Kui tavaliselt on lennukites 15-voldise vahelduvvoolu pistikud spetsiaalse EmPoweri otsaga, millele on vaja osta adapter, siis mõned (nt American Airlines) kasutavad võrgutoidet 120 volti. Harva kohtab ka USB-laadijaid või auto sigaretisüütaja pesaga toiteallikaid. Maksimaalne võimsus, mida lennuk kõige enam levinud EmPoweri toitepesast väljastab, on 75 vatti ja mõned sülearvutid suudavad selle pealt vaid töötada, mitte akut laadida. Vajaminev võimsus on tavaliselt seadme toiteplokil kirjas.

Anna teada, millises lennukis on olnud kõige avaram lennata ja kus on olnud kõige kitsam?