Eile õhtul kell 20.05 pidi Tallinna lennujaamas maanduma Ryanairi lennuk Milanost, kuid maandumine jäi kehvade ilmaolude tõttu katki. Lennukis olnud reisija kirjeldab, et nad oli juba lähenemas Tallinna lennujaamale, kui äkitselt pöörati ots ringi ja maanduti Riias kell 20.35.

Reisijatele saadetud vabandavas kirjas kirjeldati, et nad hakkavad koheselt otsima alternatiivseid võimalusi, kuidas reisijad jõuaksid ikkagi sihtkohta ning vajadusel organiseerides selleks ka majutust.

Kolm minutit pärast maandumist saadeti veel ka reisijatele SMS, et lennufirma on organiseerimas õigesse sihtkohta jõudmiseks bussi ning täpsem info selle kohta saabub peagi. Kõik see jäi vaid lubaduseks. „Reisijatele mingit abi Riias ei pakutud, öeldi vaid, et kuna bussi ei leita, et reisijaid Tallinna toimetada, siis vaadake ise, kuidas hakkama saate,“ kirjeldab reisija. „Ühtki teist sõnumit pärast enam ei saadetud ja lennujaamas rohkem abi ei pakutud.“ Seetõttu tuli Tallinnasse tulek ise organiseerida, sõites täna Riiast bussiga Tallinna.

Reisija kirjelduse kohaselt teeb olukorra veel kummastavamaks asjaolu, et tegelikult lendas lennuk juba peagi Riiast Tallinna, aga ilma nendeta. Kell 21.59 Riiast lennanud lennuk maandus Tallinnas kell 22.38 ning keskööl lendas juba uuesti Milano poole.

„Kuidas selline asi on võimalik? Ühed reisijad jäetakse Riiga maha, ilma abi pakkumata. Lennuk lendab tühjalt Tallinna ja sealt korjab teised reisijad peale ja suundub probleemideta edasi?“ imestab reisija.

Ryanair: reisijatel on õigus küsida põhjendatud kulude katmist

Ryanairi pressiteenistus viitas, et lend suunati Riiga tugeva tuule tõttu.

„Lennuk üritas Tallinna naasta, kuid oli ebaselge, kas lennuk suudab tugeva tuule tõttu maanduda. Seetõttu, et minimeerida edasisi häireid reisijatele ja viia nad sihtkohta võimalikult kiiresti (vältides järjekordset võimalikku ümbersuunamist), püüdsime korraldada alternatiivse transpordi Tallinna lennujaama,“ sõnas lennufirma pressiesindaja.

Ta lisas, et reisijaid teavitati ja hiljem uuendati infot e-posti, SMS-i ja PUSH-teavituste kaudu ümbersuunamise kohta ning teavitati nende valikutest. „Vaatamata Ryanairi jõupingutustele alternatiivse transpordi korraldamiseks oli transpordi kättesaadavus piiratud ja reisijaid teavitati, et nad võivad korraldada individuaalse transpordi Riiast Tallinna lennujaama ning et nad saavad kulud Ryanair.com kaudu tagasi nõuda.“ Nii märgib lennufirma pressiteenistus, et nendel reisijatel on õigus nõuda tagasi oma transpordikulud Riiast Tallinna lennujaama ja muud põhjendatud kviitungitega kaetud kulud.

„Vabandame siiralt kõikide ebamugavuste pärast, mis on põhjustatud ilmastikuga seotud ümbersuunamisest, mis oli täielikult väljaspool meie kontrolli ja mõjutas kõiki lennufirmasid, mis sel päeval Tallinna ja sealt lendasid.“

Eile enamus lende maandus

Tallinna lennujaama kommunikatsioonispetsialisti Eneli Rohtla sõnul suundus lend FR8902 Riiga maanduma ning põhjuseks oli nendele teadaolevalt ilmaolud Tallinnas.

„Kinnitan, et Tallinna lennujaama lennurada oli eile kogu päeva avatud ja enamus lende maandus. Rõhutan, et Tallinna lennujaam ei tühista ega suuna lende ümber, vaid selle otsuse võtab vastu lennuki meeskond, pidades silmas reisijate ohutust. Otsuse tegemisel võetakse arvesse sihtjaama ilmaolusid, aga ka meeskonna lennutundide arvu, õhusõiduki tüüpi, vanust ning tehnilist võimekust,“ sõnas ta.

Lugu täiendatud 14. jaanuaril Ryanairi kommentaariga.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena