Lühikese vahemaa tõttu on plaanis panna elektrilaev sõitma ainult Helsingi ja Tallinna vahel, kirjutab Iltalehti. Projekt on endiselt aga uurimisprojekti tasemel. Projektiga tegelevad Åbo Akademi, Turu ülikool, Rauma laevatehas ja paar elektrifirmat.

Laeva projekteerimine on alles algusjärgus ja küsimärke on õhus palju. „Elektrit peame siiski mõistlikuks võimaluseks, mida tasub uurida,“ ütleb Hanses meediale.

Ta sõnas veel, et pikemaid liine kui Tallinn–Helsingi ja Helsingi–Stockholm on raske kasumlikuks muuta. Tulevikus võib Helsingi ja Stockholmi vahel sõita ainult üks ettevõtte laevadest.

Keskkonnanõuded muudavad olemasolevate, 1990ndatel ehitatud laevade kasutamise keeruliseks. Meretransport lisati Euroopa Liidu praegusesse heitkogustega kauplemise süsteemi selle aasta alguses. Heitkogustega kauplemine hõlmab praegu meretranspordi süsinikdioksiidi heitkoguseid, kuid alates 2026. aastast hakatakse arvestama ka metaani ja lämmastiku heitkoguseid.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena