„Välisministeeriumi ja tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) tihedas koostöös õnnestus Keenias reisifirma võla tõttu hotelli lõksu jäänud Eesti kodanikel täna hotellist välja pääseda ja nad saavad peagi alustada teed tagasi Eestisse,“ teatas välisministeerium.

Läbirääkimised päädisid sellega, et TTJA esitatud garantiikiri oli abiks Eesti inimeste hotellist väljasaamisel. Garantiikiri on seotud tagatise realiseerimisega ja ametil oli võimalik garanteerida see summa, mis puudutas reisijate koju toimetamist.

„Oli äärmiselt õnnelik juhus, et Eesti suursaadik Keenias, kes resideerib Tallinnas, viibis parasjagu Nairobis ja sai koos Eesti aukonsuliga vahetult suhelda hotelliketi ja Keenia ametivõimudega ning seeläbi Eesti kodanike hotellis väljapääsemisele kaasa aidata,“ ütles välisminister Margus Tsahkna.

„Tänan meie diplomaate, kes nii Keenias kohapeal kui Tallinnas tegid viimastel päevadel suuri jõupingutusi selle nimel, et tekkinud olukord laheneks ja Eesti kodanikud pääseksid koju,“ lisas ta.

Tarbijakaitse aitab koju ka teised eestlased

TTJA aitab koostöös välisministeeriumiga ka teisi Kon Tiki kliente, kes on veel Mehhikos, Dominikaanis, Sansibaril ja Malaisias. TTJA-le teadaolevalt on veel 26 inimest Mehhikos, 25 inimest Sansibaril, 11 inimest Dominikaanis ning 4 inimest Malaisias Kon Tikist ostetud reisidel. Amet suhtleb nendega aktiivselt, et olla ka neile abiks reisijate reisilt tagasitoomiseks ning vajaduse korral tagasitoomiseni majutamiseks.

Amet tuletab meelde, et kogub reisijatelt avaldusi ära jäänud pakettreisi või selle osa või lunastamata pakettreisi kinkekaardi eest tasutud raha tagasi saamiseks. Samuti kogub TTJA avaldusi reisiettevõtja maksevõime tõttu ära jäänud seotud reisikorraldusteenuste osaks olevate reisiteenuste eest tasutud raha tagasi saamiseks. Avalduse vormi leiab TTJA kodulehelt. Avaldus koos asjakohaste lisadokumentidega tuleb saata hiljemalt 28.01.2025 e-posti aadressile reis@ttja.ee või tavapostiga Endla 10a, 10122 Tallinn.

Tänase seisuga on TTJA-le laekunud üle 300 avalduse Kon Tiki Reisid OÜ-le makstud summade tagastamiseks.

Hommikul lubati makset, õhtul kuulutati välja maksejõetus

Eile hommikul selgus, et viit eestlast hoitakse Keenias hotellis kinni, kuna reisikorraldaja Kon Tiki on väidetavalt hotellile võlgu 40 000 dollarit. Turistide kinnihoidmisega loodab hotell, et Kon Tiki tasub võlgnevuse ära. Reisijad on pakkunud, et tasuvad oma ööbimise eest ise – kuigi nad tasusid selle eest ka Kon Tikile –, kuid see hotellile ei sobi. Väidetavalt on hotelli territoorium aiaga piiratud ja väravas on relvastatud valvurid ning Kon Tiki ise on soovitanud eestlastel hotellist põgeneda.

Kon Tiki Reiside esindaja Kristine Hammerberg ütles, et kedagi relvaga ei ähvardata. „Midagi erakordset ei juhtunud, kõik on kontrolli all. Meie oleme ühenduses reisijate, hotelli, välisministeeriumi ja aukonsuliga. Kõik on kontrolli all ja midagi ohtlikku ei ole,“ sõnas ta.

Hammerberg lisas, et reisibürool tekkis hotelliga kommunikatsioonihäire. „Probleem on selles, et hotell väidab, et nad pole makset saanud. Meie oleme selle teinud, aga see raha pole nendeni jõudnud ja nad ütlesid, et nad enne ei lase inimestel minna, kui raha on nende pangakontol. Meie poolt on kõik tehtud, ootame, et see makse jõuaks nendeni, ja inimesed saavad siis koju,“ ütles ta. „Kõigile on tagatud hotell, uued lennupiletid, toitlustus.“

Pärastlõunal teatas Kon Tiki aga, et lõpetab raske majandusliku olukorra tõttu tegevuse. „Kõik ettevõtte alt reisile suundunud inimesed, kes on hetkel välismaal, saavad oma reisi lõpuni teha, ja kui peaks tekkima ettenägematuid olukordi, siis kojulennu kulud kaetakse,“ väidab ettevõtte juhatus. „Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) on kasutusele võtnud Kon Tiki Reiside tagatise.“

Kõik uued väljuvad reisid on tühistatud. Kõik reisijad, kes on teinud ettemakse, peavad tegema avalduse TTJA veebilehel kahe kuu jooksul, et saada ettemaks tagasi.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena