Võitjad selgitati välja soovitusindeksi küsitluse põhjal, kus nii reisihuvilised kui ka turismispetsialistid vastasid, kui suure tõenäosusega nad sihtkohta oma sõbrale või kolleegile soovitaksid. Juulis ja augustis läbi viidud küsitluses osales üle 13 400 hääletaja.

Tänavu esitati parima välismaise sihtkoha kategooriasse 37 riiki, järgmisse vooru sai 15 ning neist lõpuks kolm lõpphääletusele. Eestile oli see teine kord pääseda Soomes aasta kolme parima välismaise reisisihtkoha sekka. Eelmisel korral aasta tagasi pakkusid meile konkurentsi samuti lõunamaised sihtkohad Itaalia ja Hispaania ning võidu viis koju Itaalia.

Eesti on iseenesestmõistetav

EISi turismiosakonna (Visit Estonia) Soome turu juhi Malle Kolnese sõnul on aasta parima tiitel suur tunnustus kogu Eesti turismisektorile. „Oleme üks põhjanaabrite lemmikkohti olnud aastaid, aga et tunnustus just nüüd tuli ja tugevaid turismimaid edestades näitab meie ettevõtjate pühendumust Soome turistide võõrustamisel, Soome reisikorraldajate ja laevafirmade aktiivset tööd Eesti suunal, Eesti nähtavust Soomes ning lähireisimist toetavaid turismitrende. Kõik kõlas kokku õigel hetkel. Soomlased on Eestis korduvkülastajad, meil on põhjanaabrile pidevalt midagi uut rääkida ja soomlane tunneb end Eestis oodatuna. Selles vaimus tuleb ka jätkata, sest nüüd, kui hinnatase on tõusnud, on meil veelgi suurem vastutus pakkuda ägedaid elamusi ja kvaliteeti, et konkurentsis püsida,“ tõdes Kolnes.

Samuel Sorainen, EISi turismiosakonna kommunikatsioonipartner Soomes, lisas, et soomlased peavad reisi Eestisse tihti sarnaseks reisiga kodumaal. „Eesti on lähedal, lihtne ja soomlastele peaaegu iseenesestmõistetav. Lähireisid on ka keskkonnale jätkusuutlik valik. Teeme pidevalt tööd, et tutvustada Eestit soomlastele ka meedia vahendusel. Mida rohkem Eestist kirjutatakse ja räägitakse, seda enam see huvi pakub,“ märkis Sorainen.

Ida-Virumaad näidatakse Soome telesaates

Füüsiline lähedus on Eesti konkurentsieelis, kuid Soraineni sõnul ei tasu unustada ka eestlaste-soomlaste vahelist vaimset lähedust. „Paljudele soomlastele pakub Eesti tuttavat, kuid siiski veidi erinevat keskkonda. Tallinn on peamine sihtkoht, kuna Helsingi ja Tallinn moodustavad maailma tihedaima meresidemega pealinnapaari. Järgmine väljakutse on meelitada soomlasi reisima rohkem ka Eesti maakondadesse. Näiteks Ida-Virumaa on terve sügise olnud suurelt esindatud Soomes populaarses telesaates „Myyrä“ ning usun, et saate innustusel läheb järgmisel hooajal järjest rohkem inimesi seda piirkonda avastama,“ rääkis Sorainen.

Turismiauhindade konkursil pääses esikolmikusse veel teisigi Eestiga seotud kandidaate. Näiteks Tallinnas elav blogija ja mullu samal galal aasta turismimõjutajaks pärjatud Henna Mikkilä, kes peab Facebookis Tallinna ja Eesti-teemalist ülipopulaarset üle 106 000 jälgijaga gruppi Tallinnatärpit, oli sel aastal üks kolmest aasta turismiinimese kandidaadist. Muudes turismiauhindade esikolmikutes oli mitmeid reisiettevõtteid nagu Oravais Trafik, MInnagent, Finnair, Ikaalisten Matkatoimisto, Matkapojat ja Viking Line, kes teevad Eesti ettevõtetega iga päev koostööd.

Turismiauhindade galat korraldab Soome turismifirmade liit. 2023. aastal oli Soomes turismiteenuste koguväärtus 15,3 miljardit eurot ja turism annab Soomes tööd hinnanguliselt 150 000 inimesele.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena