Soome tarbijakaitse tegi Finnairile ettekirjutuse. Lennufirma rikkus Euroopa Liidu määrust
Ajavahemikul eelmise aasta detsembrist kuni maikuuni ootasid Finnairi kliendid tühistatud lendude raha tagasimakseid keskmiselt 2-4 nädalat, kohati isegi kauem, kirjutab Iltallehti.
Reisija saab lennu tühistamise korral valida kahe variandi seast: kas uus marsruut või piletihinna tagastamise. Lennupileti hinna tagastamise maksimaalne tähtaeg on seitse päeva.
Soome tarbijakaitse on nõudnud Finnairilt kohustust tagastada reisijatele alati lennupileti raha seitsmepäevase tähtaja jooksul.
Tarbijakaitse pressiteate kohaselt on Finnair käitunud vastuolus Euroopa Liidu lennureisijate õiguste määrusega, kui on tagastanud reisijatele piletiraha alles mitme nädala möödudes.
Lennufirma on kohustatud reisijatele nädala jooksul piletiraha tagastama
„See puudutab tarbija seadusest tulenevat õigust, mis on üheselt mõistetav. Lennufirma ei saa oma otsusega sellest kõrvale kalduda ka erandolukordades. Lennupiletite hinna tagastamise menetlemine tuleb varustada ja korraldada nii, et seitsmepäevasest tähtajast kinni peetakse,“ kommenteerib Soome tarbijakaitse ametnik Katri Väänänen.
Finnair pole aga suutnud seitsmepäevasest tähtajast kinni pidada. Lennufirma põhjendab keeldumist sellega, et ei pea seda tarbijakaitseseadust rikkunuks ning järgib kõigis oma tegevustes kehtivaid õigusakte.
Tarbijakaitse asus kontrolljuhtumit menetlema, kuna Finnair oli likvideerinud tagasimaksetaotluste menetlemisel tekkinud mahajäämuse. Tarbijakaitse kaalub järgmisena näiteks keelu andmist, kui Finnair siiski rikub piletiraha tagastamise tähtaega.
Finnairile on meelde tuletatud ka võimalust, et kui nad reeglist kinni ei pea, võib tarbijakaitse lennufirmale sunniraha määramiseks kohtu poole pöörduda.