Hiljuti Soomes valminud maailma suurimat kruiisilaeva tabas ootamatu rike
(50)Alles aasta alguses oma esimese reisi teinud Icon of the Seas vajab plaaniväliseid hooldustöid. Reisijatele makstakse tühistatud reiside eest raha tagasi.
Royal Caribbean teavitas sel nädalal reisijaid plaanide muutusest. 28. septembril startima pidanud 7-öine merereis maailma suurima kruiisilaevaga Icon of the Seas jääb laeva rikke tõttu ära.
Ettevõte pakub külalistele 100-protsendilist tagasimakset kruiisi hinna ning söögi- ja joogipakettide eest.
Külalistele, kes on Royal Caribbean’i kaudu broneerinud ka lennud, makstakse raha automaatselt tagasi. Kruiisiliin pakub ka kuni 200 dollari suurust hüvitist ühe külalise kohta USA-sisese reisi puhul ja 400 dollarit rahvusvahelise reisi puhul, et katta kõik iseseisvad lennumuudatused või tühistamistasud.
Laev jääb eeldatavasti Port Miamisse remonti.
Pälvis kriitikat
Maailma suurim kruiisilaev Icon of the Seas alustas 27. jaanuaril USA-st Miamist oma esmakordset reisi. Royal Caribbeani jaoks Turu Meyeri laevatehases ehitatud hiiglaslik laev mahutab ligi 8000 reisijat.
Laev töötab LNG ehk veeldatud maagaasi abil, mis on väidetavalt puhtam kui traditsiooniliselt pardal kasutatav kütus. Miinuseks on aga suurem metaaniheitmete oht.
Ekspertide sõnul satub osa põletamata metaani merre pardal kasutatavate LNG-mootorite põlemisprotsessi käigus.
Metaan on süsinikdioksiidi järel suuruselt teine globaalset soojenemist põhjustav tegur. Seda on atmosfääris palju vähem kui süsinikdioksiidi, kuid see on palju võimsam.
Laeva metaaniheited on tekitanud muret keskkonnaorganisatsioonide seas. „See on samm vales suunas,“ ütles Reutersi vahendusel merenduse mõttekoja ICCT direktor Bryan Comer, kes on just transpordi keskkonnamõjude spetsialist.
Vastavalt sel aastal avaldatud uuringule, mida rahastas muu hulgas ka ICCT, on kruiisilaevade hinnanguline metaaniheitmete osakaal keskmiselt 6,4 protsenti.
Tootja lükkas aga süüdistused ümber. Royal Caribbeani sõnul on uus laev üldiselt 24% süsinikdioksiidi heiteefektiivsem, kui rahvusvahelistes eeskirjades on nõutud.
Laeva mootorite tootja Wärtsilä sõnul tekitab nende maagaasimootorite tehnoloogia 90% vähem metaani kui 20–30 aastat tagasi.