Eestist Türki puhkama läinud seitse eestlast pidid koju tagasi lendama 22. juuli. Lennujaama check-inis aga selgus, et lennuk on üle broneeritud ning lennukile nad ei mahu. Eestisse tagasi saavad nad seega aga alles 26. juuli.

Lennureis osteti reisibüroo Coral Travel Estonia kaudu. Ettevõtte Eesti osakonna juht Jana Mitjakova kinnitab, et on olukorraga kursis. “Tegemist on lennuvedaja ehk SunExpressi süsteemidest tingitud rikkega. Ülebroneerimise eest vastutab reeglina lennuvedaja, kes peab sellises olukorras pakkuma reisijatele alternatiivseid võimalusi lendamiseks või hüvitama kliendi ostetud uued lennupiletid,“ selgitas ta.

Mitjakova soovis rõhutada, et ettevõte korraldab pakettreise nii tellimuslendudele kui ka liinilendudele. “Tellimuslend ehk tšarterlend on meie poolt tellitud lennureis, kuhu müüme kohti ainult meie ja meie lepingupartnerid ja millele sisuliselt ülebroneerimine ei ole võimalik,“ sõnas ta. Liinilennule müüb aga kohti ka lennuvedaja ise. “Selles osas meil ülevaade puudub, kui sageli ülebroneerimist ette tuleb. Meie praktikas on selline juhtum väga haruldane,“ lisas ta.

„Coral Travel teeb kõik endast oleneva, et reisijad jõuaksid võimalikult kiiresti koju tagasi ja saaksid lennuvedajalt ettenähtud hüvitise,“ kinnitas ettevõte.