Elegantne disain

„E-3008 on lihtsalt nii ilus!“ on mu esimene reaktsioon, kui masinat United Motorsi hoovi peal näen. Uurin elegantset valget autot lähemalt – masina disain on delikaatne kombinatsioon luksusest ja praktilisusest. Selle sujuvad jooned ja aerodünaamiline kuju pakub rohkelt silmailu, see on kindel. Esiosa laiem radiaatorivõre ja LED-esituled annavad autole jõulise ning kaasaegse välimuse, samas kui kerejooned lisavad dünaamilisust ja stiili.

Avan auto ukse ja siseviimistlus jätkab sama kvaliteeti ning stiili. Avaras ja küllaltki juhikeskses salongis on kasutatud kvaliteetseid materjale, mis meenutavad mulle veidi luksuslikku disainerülikonda. Panoraamkatus laseb salongi palju valgust, muutes ruumi avaramaks ja meeldivamaks. Istun sisse ja tajun, et istmed on ergonoomilised ning pakuvad kindlasti suurepärast toetust ka pikkadel sõitudel. Peagi veendun, et neid saab ülimugavalt enda järgi parajaks sättida.

Tõeline sõidumugavus

Et Peugeot E-3008 on loodud pakkuma parimat võimalikku sõidukogemust, tõden ma juba esimestel Tallinna linnatiirudel. Ja sellele autole vaadatakse järele. See on varustatud tipptasemel vedrustussüsteemiga, mis silub teekonarusi ja tagab sujuva sõidu igasugustel teedel. Elektrooniline stabiilsuskontroll ja automaatne pidurdusabi lisavad turvalisust ning kindlustunnet, võimaldades juhil teekonnale keskenduda.

Elektrimootor tagab vaikse ja vibratsioonivaba sõidu ning peagi Eesti teise otsa ehk Peipsi järve äärde liikudes veendun, et auto peab ilma laadimata ikka ilmatuma maa vastu – E-3008 on väga energiatõhus, pakkudes ka pikematel vahemaadel suurepäraseid sõiduomadusi.

Tipptasemel tehnoloogia

E-3008 on varustatud hulgaliselt uuenduslike funktsioonidega, mis muudavad sõidu veelgi mugavamaks ja turvalisemaks. Nende avastamine oli tõeline nauding, aga et ikka sõitmisele keskenduda, tegime enamasti nii, et juht juhtis ja funktsioonide toimimist uuris kõrvalistuja.

Auto keskmes on Peugeot i-Cockpit®, mis pakub intuitiivset ja kasutajasõbralikku juhtimiskogemust. Mugavalt juhi silme ees paiknev digitaalne näidikutepaneel ja puutetundlik ekraan pakuvad kõikvõimalikku teavet ning meelelahutust. Kui süsteemid selged, saame aru, et tegelikult on kõik nii läbi mõeldud, et funktsioonide kasutamine juhile võimalikult mugav oleks. Et telefoni saab laadida ja Waze’iga ühendada juhtmevabalt, on juba elementaarne.

Adaptiivne püsikiirushoidja koos sõidurajalt lahkumise hoiatusega muudab pikemad sõidud mugavamaks ja turvalisemaks, samas kui parkimisabisüsteemid aitavad parkida kitsastes kohtades. E-3008 on varustatud ka täiustatud navigatsioonisüsteemiga, mis pakub reaalajas liiklusinfot ja alternatiivseid marsruute, et säästa aega ning vältida ummikuid. Linnast saime aga õnneks piisavalt kiiresti välja ja Peipsi ääres mingeid ummikuid polnud, seega meil seda muret polnud ka.

Probleeme ei tekkinud ka laadimisega, sest ehkki minu isiklik auto sõidab diisliga, liigun ma piisavalt tihti elektriautodega, et kõik vajalikud laadimisäpid telefonis olemas oleks. Kodus mul laadimisvõimalust pole, aga tee peal sobis kõige paremini kiirlaadimine nii tankla kohvipausi kui ka põhjalikuma poeskäigu ajal. Peugeot E-3008 toetab alalisvoolu (DC) kiirlaadimist võimsusega kuni 100 kW. See võimaldab aku 80% täis laadida umbes 30 minutiga, mis on ideaalne pikematel reisidel, kui on vaja teha kiireid laadimispeatusi.

Lisaks on E-3008-l palju nutikaid funktsioone, nagu võtmeta sisenemine ja käivitamine, elektrooniline käsipidur ning erinevad sõidurežiimid, mis võimaldavad kohandada sõidukogemust vastavalt juhi eelistustele ja teeoludele.

Lisafunktsioonid avaldasid eriti muljet

Toon välja sõidumugavust lisavad funktsioonid, mis mulle kõige rohkem meeldisid:

Massaažifunktsiooniga istmed

E-3008 on varustatud massaažifunktsiooniga esiistmetega, mis aitavad pingeid leevendada ja pakuvad pikkadel sõitudel lisamugavust. Valida saab erinevate massaažirežiimide vahel, meie nt valisime kassikäpamassaaži, mis tagas tõesti lõõgastava ja meeldiva sõiduelamuse. Juht peab massaaži nautides muidugi jälgima, et unelema ei hakka ja tähelepanu ikka sõitmise juurde jääb.

Focal® premiumi helisüsteem

Kohe, kui muusika käima panime, oli selge, et helisüsteem on super! Focal® premiumi helisüsteem pakub erakordset helikvaliteeti. Süsteem sisaldab mitmeid kõlareid ja võimsat subwoofer’it, mis tagavad rikkaliku ja selge heli igasuguse muusika nautimiseks. Meie muusikavalikuks oli vana hea Depeche Mode.

Kahetsooniline kliimaseade

Kuna mulle meeldib autos soojem temperatuur ja minu kaassõitjale jahedam, oli suurepäraseks lisafunktsiooniks see, et autol on kahetsooniline kliimaseade, mis võimaldab juhil ja kaassõitjal soovitud temperatuuri eraldi seada.

360-kraadine kaamerasüsteem

Minu isiklikul autol pole seda luksust, et saaks manööverdamise ajal ülevaate kogu autost, ja selle avastamine E-3008 puhul oli väga nauditav. Auto 360-kraadine kaamerasüsteem annab juhile täieliku ülevaate auto ümbrusest. See funktsioon teeb parkimise ja manööverdamise kitsastes kohtades palju lihtsamaks ning turvalisemaks. Meil oli seda näiteks vaja Sisevete festivali sadamaparklates, kus masinad olid ikka päris kitsalt koos.

Panoraamkatus

Mulle meeldis, et sõitjateruumi lagi oli tume – see lisab hubasust. Auto panoraamkatus toob aga salongi avarust ja valgust ning katuse avamine-sulgemine ja erinevatesse asenditesse seadmine oli mugav ning loogiline.

Juhiabisüsteemid

Peugeot E-3008 on varustatud mitme nutika juhiabisüsteemiga:

  • Liiklusmärgituvastus: tuvastab ja kuvab olulisi liiklusmärke, aga ise peab ikka ka tähelepanelik olema.

  • Sõiduraja hoidmise abi: hoiab autot automaatselt sõidurajal ja surub su ka siis rajale õrnalt tagasi, kui tahad tagantmöödujale suunda sisse lülitamata veidi ruumi teha. Selleks tuleb valmis olla.

  • Pimenurga jälgimine: hoiatab juhti pimenurgas olevate sõidukite eest. Väga kasulik lisa.

  • Väsimuse tuvastamise süsteem: jälgib juhi käitumist ja hoiatab, kui on aeg puhata. Selle süsteemi katsetamiseni ma ei jõudnud, kuna polnud väsinud.

Veel on autol funktsioone, mida ma ei osanud oodatagi ja mida ma autoga tutvudes ka kogemata ei avastanud, kasutamisest rääkimata, aga oleks võinud:

Nutikas mälu

E-3008 pakub esiistmete ja küljepeeglite mälufunktsiooni, mis salvestab ning taastab juhi ja kaasreisija istmeasendid, peeglite seaded ja rooli asendi. See on eriti mugav süsteem, kui autot kasutavad erinevad juhid. Oleks sõiduk pikemat aega testimisel olnud, oleks selle süsteemi kindla peale kasutusse võtnud.

Juhi tuvastus

E-3008-l on juhi tuvastussüsteem, mis juhi telefoniga ühendudes kohandab automaatselt erinevaid sõiduseadeid vastavalt tuvastatud juhile. See hõlmab istme ja peeglite asendeid, kliimaseadeid ning meelelahutussüsteemi eelistusi. Seda mugavust hindan ma väga kõrgelt, sest nii tüütu on mitme juhi korral autot ümber seadistada.

Parkimisabi koos automaatse parkimissüsteemiga

Auto on varustatud täiustatud parkimisabisüsteemiga, mis suudab automaatselt parkida auto nii paralleelselt kui ka risti. Juht peab vaid gaasi ja pidurit kasutama, ülejäänu eest hoolitseb süsteem ise. Tõepoolest, ei tekkinudki olukorda, kus seda funktsiooni oleks tarvis olnud, aga nüüd kahetsen, et seda olukorda ise ei tekitanud ja võimalust ei kasutanud, sest oleks olnud väga põnev jälgida, kuidas auto end ise ära pargib.

Esi- ja tagaistmete soojendus

Külmal ajal pakuvad esi- ja tagaistmete soojenduse funktsioonid lisamugavust. See tagab meeldiva sõiduelamuse ka madalatel temperatuuridel, muutes auto soojaks ja mugavaks kiiresti pärast käivitamist. Keset suurt suve kasutasime hoopis jahutust.

Tõeliselt hea elektriauto

Sain kogemuse, et Peugeot E-3008 pakub täiuslikku kombinatsiooni stiilist, mugavusest ja innovatsioonist. Elegantne disain, erakordne sõidumugavus ja tipptasemel funktsioonid teevad autost suurepärase valiku igale autoentusiastile.

Tegemist on autoga, mis toob igapäevaellu luksust ja mugavust ning hoolitseb samal ajal ka meie planeedi eest.

Kui Peugeot E-3008 hakkas sullegi huvi pakkuma, külasta United Motorsit!

Jaga
Kommentaarid