Hiljutine reis hübriidmootoriga Peugeot 3008-ga kinnitas, et nende tingimustega kastid saavad kindlasti selle mudeli puhul linnutatud. Kuid selleks, et sellele väitele ka tõepõhi tekiks, on vaja natuke tausta avada.

Kui istuda esimest korda täiesti võõra auto rooli, siis autost esimese mulje saad sa rooliratast ja juhipaneeli vaadates. Ja nagu me teame, esmamulje on elus väga tähtis. Seetõttu on vinge mootorit käima lülitades näha enda ees üles valgustumas tõeliselt moodsat Peugeot Panoramic i-Cockpiti® juhipaneeli. Kui selline, 21-tollise panoraamekraaniga paneel sulle esimese asjana vastu vaatab, siis tegelikult sa juba tead, et oled sattunud täieliku tipptaseme mudeli rooli.

Lisaks visuaalsele silmapaistvusele on tegu äärmiselt mugavalt ja nutikalt üles ehitatud lahendusega. Roolist paremale jääb kitsam puutetundlik ekraan, kuhu kuvatavad kuus nuppu ei tõmba endale liigset tähelepanu ja mille vahel on lihtne navigeerida ka sõidu ajal. Eriti mugavaks teeb asja see, et tegu on nutitelefoniliku tundlikkusega ekraaniga ehk siis võid hoobilt unustada vanematel mudelitel esineva nähtuse, kus pead puutetundlikul ekraanil mitu korda täiest jõust nupule toksama, et ekraan puudutusele reageeriks. Samuti on käepärane helitugevust reguleeriva rulliku olemasolu, mis asub roolile lähemal horisontaalsel pinnal.

Selleks, et edukalt juhipaneeli suurust ja võimekust ära kasutada, on selle juurde loodud Peugeot’l ka teabe- ja meelelahutussüsteem i-Connect® Advanced. Selle puhul võib eraldi kiita ühenduvust seadmetega – vaid mõne hetkega saime edukalt autoga ühendatud nii Androidi kui ka iOS-i operatsioonisüsteemiga telefonid, mille tulemusel olid kõrvuti ühel ekraanil nähtavad nii Waze’i teejuhised kui ka Spotify muusikavalik.

Seega oli kõik sõiduks vajalik silme all ja saime teenindusbüroost oma reisi alustada. Kuna teekond viis Tallinnast Ida-Virumaale, oli aega juba esimese sõidukorra jooksul autoga põhjalikult tutvuda. Kuigi teadsime juba varasemalt, et tegu on hübriidajamiga autoga, siis mootori vähene müratase maanteel üllatas meid sellegipoolest. Eraldi funktsioonina tasub välja tuua rooli kõrval asetseva sõidurežiimide rulliku, kus sättisime eeskujulikult kiirteel möödasõidu tegemiseks sisse Sport-režiimi, kuid rahulikult linnatänavatel kruiisimiseks kasutasime Eco-režiimi.

Maanteel sõites saime katsetada ka uuenduslikku Drive Assisti paketti. See toimib ühtse komplektina – juht saab samal ajal kasutada nii adaptiivset püsikiirushoidjat, sõiduraja hoidmise kui ka eessõitvast autost ohutu sõidukauguse hoidmise funktsiooni. Viimane neist hõlmab seda, et kui oled püsikiirushoidja abil seadistatud kiirusega eessõitvale autole liiga kärmelt lähenemas, hakkab masin automaatselt ise kiirust langetama. Seega ei teki ohtlikke hetki ka siis, kui eesolev sõiduk lühikese aja jooksul kiirust kaotab.

Kuna meie reis Peugeot 3008-ga kestis Ida-Virumaal neli päeva, tuli läbida Eesti kohta päris suur arv kilomeetreid. Pakun, et sõitsime selle masinaga maha julgelt üle 500 kilomeetri, pigem isegi 600 kanti. Pärast täispaagiga Tallinnast lahkumist ei pidanud me aga kordagi autot tankima, mis näitab, et Peugeot’ pakutav kombineeritud kütusekulu 5,5 l / 100 km kohta peab paika ja on väga arvestatav näitaja pikemale teekonnale minekul.

Kogu eelnev jutt auto omadustest muutub siinkohal aga justkui kergeks tuuletõmbuseks Peugeot 3008 peamise ostu- ja müügiargumendi kõrval, mis oma massiivse hoovusega tõmbab kaasa iga kõrvalseisja. Nagu igal hoonel on vaja vundamenti, et maja ülejäänud fassaad püsti püsiks ja möödakäijatele silma paistaks, on autol tarvis tasemel tehnilist pagasit, et disain ja kerekuju saaksid mööda vurades pilku püüda. Just välimus ja disain teevad Peugeot 3008-st minu jaoks võrreldamatu mudeli.

Fastback-linnamaasturi disainiga kere koos pisut väljaulatuva spoileriga rõhutavad kere siluetti ja muudavad auto tagaosa silmale tõeliselt nauditavaks. Esiosa koos täislaiuses iluvõre, selle keskel asuva Peugeot’ ikoonilise logo ja mõlemal pool paikneva kolme pikliku esitulega moodustavad sportliku, kuid siiski väljapeetud disainilahenduse. Ehk kokkuvõttes võib tõdeda, et nii autos sees istudes kui ka tänaval autole lähenedes tekib päris meeldiv tunne, kui tead, et see šeff masin kuulub sulle!

Lõpetuseks tasub kindlasti mainida veel kaht asja: auto mahutavust ja salongi helisüsteemi. Mahutavuse kohapealt kõnelevad pildid enda eest – kui kõik kotid ja muu kola reisil pakiruumi mugavalt ära mahuvad, saab igati rahule jääda. Tõsi, kui reisida kogu perega, tuleb pakkimisel ilmselt asjade paigutamise plaan siiski läbi mõelda.

Kuulamisnaudingu eest hoolitseb kuue kõlariga Premium FOCAL-i HiFi-helisüsteem, mis paitab tõeliselt kõigi salongis sõitjate kõrvu. Surround-helilahenduse näol on tagatud see, et bass ei mürtsu vaid pakiruumis, vaid jõuab puhtalt ka salongi esiossa. Samuti kõlavad selgelt erinevad kõrgema sagedusega helid.

Seega kulges meie reis igati väärika ja võimeka masinaga, mida julgen soovitada erinevate soovide ja vajadustega autootsijatele. Kui oleksin ise praegu uut autot soetamas, oleksin ilmselt juba Peugeot’ esinduse poole teel.

Jaga
Kommentaarid