Et võita ja säilitada positsiooni dünaamilisel turismiturul liidrite seas, mõistes seal toimuvaid muutusi ning teades, mida eelseisvalt suve- ja talvehooajalt oodata, pöördume Join UP! Balticu tegevjuhi ja juhatuse liikme Sabina Saikovskaja poole.

Mis on olnud Join UP! Balticu jõudlus ja kasv alates selle loomisest 2 aastat tagasi? Ja kuidas ettevõttel praegu läheb?

Kui vaatame tagasi tervele 2023. aastale – teenindasime Balti riikides üle 103 000 kliendi, saavutasime 72 miljoni euro suuruse käibe võrreldes 49 miljoniga 2022. aastal. Meie 2023. aasta majandustulemused peegeldavad ärile vastavat tugevat ja stabiilset tulemust ja on normaalne, et uuele turule sisenev ettevõte kannab esimestel aastatel kahjumit. Join UP! Balticu auditeeritud finantsaruanded avalikult kättesaadavad, mis ka näitavad ettevõtte finantsvastutust ja läbipaistvust.

2024. aastasse liikudes on ettevõtte tootlus ületanud ootusi. 2024. aasta esimese kvartali esialgsed andmed näitavad üle 200 000 euro suurust kasumit ning jätkuvat tõusu.

Samuti on Join UP! Baltic laiendanud oma sihtkohtade valikut, kahekordistades pakkumist võrreldes eelmise talvehooaja ja suvega. Seda kasvu on toetanud 52 kohalikust turismiprofessionaalist koosnev meeskond, kes töötab Join UP! Balticu esindustes Riias, Vilniuses ja Tallinnas.

Selget pikaajalist visiooni silmas pidades seame eesmärgiks saavutada kasumlikkus 2027. aastaks, nagu on kirjas meie juhatuse poolt kinnitatud viieaastases äriplaanis. See plaan rõhutab ettevõtte pühendumust pikaajalisele stabiilsusele ja strateegilisele ettenägelikkusele dünaamilisel turismiturul.

Millised on Join UP! Balticu peamised eesmärgid aastal 2024?

2024. aastal seame eesmärgiks jätkata oma kasvutrajektoori, suurendades ärimahtu ligikaudu 30%. Join UP! Balticu ärifilosoofia keskmes on innovatsioon. Kõige populaarsemate turismisihtkohtade pakkumise kõrval püüame pidevalt tuua Baltikumi turule uusi reisikogemusi ja käivitada uuenduslikke algatusi nagu esimene otselend Sri Lankale kõigist kolmest Baltikumi pealinnast ja Egiptuse kui aastaringse sihtkoha tutvustamine alates 2023. aastast. Oleme uuenduslikud ka klienditeeninduse ja kogemuste osas. Näiteks meie 2023. aastal käivitatud uuenduslik projekt Taskugiid, mis pakub klientidele reisi ajal reaalajas konsultatsioone, näitab meie pühendumust pidevale täiustamisele ja tipptasemel teenuste pakkumisele. Innovatsioonid, uute standardite seadmine ja uute reisimisvõimaluste toomine on klientide poolt kõrgelt hinnatud. Oleme märganud, et selline lähenemine muudab ja arendab turgu.

Kuidas turg sellisesse lähenemisse ja uuendustesse suhtub?

Usun, et terve konkurents on alati tegur, mis aitab kõigil areneda. Klientide jaoks on uued võimalused, laiem valikuvõimalus ja uuenduslikud IT-lahendused kahtlemata positiivsed. Need edusammud parandavad reisikogemust, pakuvad suuremat mugavust ja rahulolu. Teiste turuosaliste jaoks võib meie lähenemisviis olla motivatsiooniks areneda ja uuendusi teha, mis viib turu üldise kasvu ja paranemiseni. Seades kõrgemaid standardeid ja nihutades pidevalt reisitööstuse piire, ei too me mitte ainult kasu oma klientidele, vaid aitame kaasa ka dünaamilisema ja konkurentsivõimelisema turumaastiku loomisele.

Siiski pole ainult positiivseid kõrvalmõjusid, vaid ka väljakutseid. Nagu näiteks pidev vajadus turule meelde tuletada, et Join UP! Balticul on Baltikumis pikaajalised plaanid, tegutseme täielikult kõigi seadusandluse reeglite järgi ja oleme täielikult kohalik äri, kes maksab siin makse. Meie pühendumus Baltikumi turul on vankumatu. Vaatamata sellele, et Join UP!TM on Ukraina juurtega reisibränd, on Join UP! Baltic kohalik ettevõte, mis tegutseb täielikult kohalike ja Euroopa Liidu reeglite ja seadusandluse järgi, meil on kohalik meeskond 52 kohaliku turismiprofessionaaliga, meil on kolm esindust Baltikumi pealinnades. Oleme litsentseeritud ja ametlikult registreeritud turismiteenuste pakkuja ning meie stabiilse ja katkematu tegevuse Baltikumis tagab 100% deposiit 3,2 miljonit eurot RIB pangas. Meie pühendumus läbipaistvusele, finantseeskirjade järgimine ja ennetavad klienditeenindusalgatused rõhutavad meie stabiilsust ja usaldusväärsust. Oleme jätkuvalt keskendunud oma missioonile pakkuda silmapaistvaid reisikogemusi, säilitades samal ajal kõrgeimad finants- ja operatiivse tegevuse standardid.

Join UP! Baltic on aktiivne osaline ka kohalikes turismiühingutes nagu Läti Reisibüroode ja -korraldajate Liit (ALTA), Leedu Riiklik Turismiettevõtete Liit (NTVA) ja Eesti Turismi- ja Reisifirmade Liit (ETFL).

Meie eesmärk on jätkuvalt kasvada ja tugevdada positsiooni Baltikumi turismituru ühe liidrina ja armastatud reisikorraldajana, pakkuda kaasaegset kvaliteetset toodet, tutvustada uusi reisisihtkohti ja võtta omaks uuendusi.

Meil on juba märkimisväärne osa korduvkliente ja meie eesmärk on saada Baltikumi armastatuimaks reisikorraldusbrändiks, milleni plaanime jõuda, keskendudes protsesside täiustamisele ja kvaliteetsele teenusele. Usume pidevasse täiustamisse ja oleme pühendunud kõrgete standardite säilitamisele.

Millised on peamised väljakutsed Baltikumi suhteliselt väikesel reisiturul?

Esiteks kulub usalduse võitmiseks aega, eriti konservatiivsel ja konkurentsivõimelisel turul, mis on siin olnud väljakutse number üks. Samuti on turismiturg viimastel aastatel olnud väga dünaamiline ja pidevalt muutuv, mis on tingitud sellistest teguritest nagu majanduslik olukord, inflatsioon, tarbijate eelistuste muutumine, geopoliitiline olukord ja isegi ebatavalised ilmastikutingimused. Need elemendid mõjutavad seda, milliseid lende ja ekskursioone inimesed eelistavad. Täpsete lennugraafikute ja reisipakettide planeerimine võib pidevate kõikumiste tõttu mõnikord keeruline olla. 2024. aastal reisikorraldajaks olemine tähendab muutusteks valmisolekut ja kiiret reageerimist – nii on kõigil 8 turul, kus meie bränd Join UP!™ praegu tegutseb. Kohanemine on võtmetähtsusega; peame turunõudmistele vastamiseks strateegiliselt tegutsema. See on õrn tasakaal, mis tagab, et pakume piisavalt valikuvõimalusi ilma turgu üle koormamata.

Üks võimalus, kuidas me siin turudünaamikaga kohaneme, on koostöö teiste turuosalistega, et pakkuda klientidele parimat võimalikku teenust. Arvestades Balti riikide väiksust, on strateegiline koostöö kasumliku ja terve turu säilitamiseks hädavajalik. Kuigi see võib mõnele tunduda ebatavaline, näeme seda normaalse võimalusena ning oleme valmis koostööks kõigi Balti turu reisikorraldajatega. Meie eesmärk on tagada, et meie kliendid saaksid parimat võimalikku teenust ning selle saavutamisel on aeg-ajalt koostöö teiste tööstusharu osalejatega võti. Koos töötades saame turu keerukuses paremini navigeerida, täiustada oma pakkumisi ja lõppkokkuvõttes pakkuda oma klientidele kvaliteetset teenust.

Mainisite Join UP!™ -i Ukraina juuri – kuidas firmal teistel turgudel läheb?

Join UP!™ on 14-aastase kogemusega rahvusvaheline turismibränd, mis pakub reise enam kui 40 sihtkohta. Join UP!™ kaubamärgiga reisikorraldajad töötavad Eestis, Lätis, Leedus, Poolas, Rumeenias, Kasahstanis, Moldovas ja Ukrainas. Peagi – sel aastal – alustatakse tegevust kahel uuel Euroopa turul: Tšehhis ja Slovakkias. Nendel kaheksal turul, kus Join UP! 2023. aastal tegutses, täheldati aastaseid kasvumäärasid 3-10%. Kõigil nendel turgudel on reisikorraldajad valmis stabiilseks kasvuks.

Rääkides käimasolevast suvest – millised on populaarseimad sihtkohad?

Türgi on tuntud oma kõikehõlmavate kuurortide, vapustavate rannajoonte ja ajalooliste paikadega ning on endiselt kõigi kolme Balti riigi populaarseim sihtkoht. Türgi taha jääb Kreeta, mis pakub kauneid randu ja rikkalikku kultuuripärandit ning Euroopa külalislahkuse standardeid. Egiptus hoiab kolmandat positsiooni – eelmisest suvest saadik on Join UP! Baltic Egiptust kehtestamas aastaringse sihtkohana. Traditsiooniliselt talviseks sihtkohaks peetud iidset imedemaad saab nüüd nautida ka suvekuudel. Suvel on seal soodsam ja vaiksem, turiste on vähem, päevad on umbes 4 tundi pikemad kui talvel ja õhtud loomulikult soojad. Lisaks kogub Balkani pärl Montenegro Baltikumi reisijate seas populaarsust maaliliste maastike ja Aadria mere rannikuga. Tuneesia, kuhu saab sõita Vilniusest, on umbes sama populaarne kui Montenegro.

Näeme, et majandusolukord tundub inflatsiooni aeglustumise juures paljulubav – kuidas see mõjutab talvehooaja reisiennustusi?

Märkasime, et isegi kui majanduslik olukord oli keeruline, jäi reisimine Balti riikide inimeste jaoks elutähtsaks osaks – see on midagi, millest nad ei keeldu. Lisaks märkasime, et inimesed uurivad võimalusi rohkem reisimiseks, otsides kõige mugavamaid ja kulutõhusamaid viise välismaal puhkamiseks. Rääkides kulutõhusatest reisidest, on meil hea pakkumine tänu headele partnerlustele meie sihtkohtade vahel. Samuti julgustame reisijaid, kes on harjunud kogu oma reisi ise planeerima, nautima puhkust, mis on nende jaoks ette valmistatud. Sageli võib reisi broneerimine reisikorraldaja kaudu olla kõige kuluefektiivsem variant võrreldes iga komponendi eraldi korraldamisega. Lisaks säästab reisikorraldaja kasutamine planeerimisel aega ja vaeva, kuna nemad tegelevad reisi kõigi aspektidega. Join UP! Balticus saavad reisijad kogu reisi vältel tuge ja abi meie ainulaadse Taskugiidiga, mis tagab sujuva ja stressivaba kogemuse. See teenus pakub reaalajas kliendituge populaarsetes suhtluskanalites nagu Facebook Messenger, Instagram Direct, Telegram ja Viber, võimaldades reisijatel reisi ajal suhelda, vastuseid ja abi saada. Talvehooaja plaanide ja ennustuste osas ollakse optimistlikud. Oleme kindlad, et jätkuvalt on suur nõudlus populaarseimasse soodsamasse talvisesse sihtkohta Egiptusesse. Lisaks eeldame, et nõudlus eksootilisemate sihtkohtade avastamiseks on sama suur kui enne. Meie soodne eksootiline sihtkoht Sri Lanka on juba talvehooajaks müügil ja väga nõutud. Koostöös lennufirmaga flydubai hakkame Baltikumi pealinnadest pakkuma eksootilisemaid sihtkohti nagu Dubai, Maldiivid ja Sansibar.

Jaga
Kommentaarid