Lufthansa kehtestab Euroopa lendudele kuni 72 euro suuruse lisatasu
(57)Euroopa suurim lennufirma Lufthansa kehtestab alates 2025. aasta 1. jaanuarist kõikidele Euroopa Liidust, Ühendkuningriigist, Norrast ja Šveitsist väljuvatele lendudele kuni 72 euro suuruse lisatasu.
Lisatasu, mille suurus jääb sõltuvalt marsruudist ja piletihinnast, on mõeldud lennufirma keskkonna jalajälje vähendamiseks. „Lisatasu eesmärk on katta osa keskkonnanõuetest tingitud ja pidevalt kasvavatest lisakuludest,“ seisis Lufthansa 25. juunil avaldatud pressiteates.
Euroopa suurima lennufirma sõnul põhjustavad neile lisakulusid Euroopa Liidu määrused, mille kohaselt peavad lennukompaniid kasutama alates 2025. aastast vähemalt 2 protsendi ulatuses säästvat lennukikütust (SAF). Samuti suurenevad lennufirmade jaoks ELi heitkogustega kauplemise süsteemiga (ETS) seotud kulud. Lufthansa sõnul ei suuda nad kõiki keskkonnaga seotud lisakulusid enda kanda võtta, mistõttu tuleb osa sellest katta ka reisijatel.
Seejuures ei ole reisijatel võimalik lisatasu maksmisest pääseda ka aegsasti pileteid ette ostes, sest see rakendub kõigile alates tänasest broneeritavatele piletitele, mis väljuvad pärast 2025. aasta 1. jaanuari.
2022. aastal tegi sarnase muutuse ka Air France-KLM, kes määras Prantsusmaalt ja Hollandist väljuvatele lendudele kuni 24 euro suuruse keskkonnatasu.
Euroopa lennundussektor on seadnud eesmärgiks viia 2050. aastaks enda süsinikdioksiidi heitkogused nulli. Kuna lennundus on aga üks kõige raskemini dekarboniseeritavaid tööstusharusid üldse, ulatuvad selle ülemineku kulud hinnanguliselt triljonitesse, kirjutab Bloomberg. Mõistagi kandub see üleminek ka piletihinda.
Kui Euroopa on plaaninud üleminekut suunata järk-järgult kallinevate keskkonnatasudega, siis USA on panustanud senini taastuvallikatest valmistatud lennukikütuse (SAF) tootmise hoogustamisele. Samas ei saa sel teemal silma kinni pigistada ka Euroopa, kuna taimeõlidest, loomsetest rasvadest, jäätmetest ja põllukultuuridest valmistatavate SAFide massiivne kasutuselevõtt on hetkel sisuliselt ainus lahendus, kuidas nullheitme eesmärgini jõuda.
Mitmed lennuettevõtjad, sealhulgas United Airlines, EasyJet ja Lufthansa ise, kellele kuuluvad ka Swiss, Austrian Airlines ja Brussels Airlines, on varasemalt kasutanud vabatahtlikke tasusid, millega reisijad on saanud oma lennu keskkonnajalajälge vähendada.