„Kuigi SmartLynx lahkus Eesti turult üsna kiiresti, oli lennuettevõte oma varasemate lendude eest vastutuse võtmise osas koostööaldis ja meil on hea meel, et aitasime klientidel kätte saada lennuhüvitised, milleks neil oli õigus,“ rääkis lennunõuete firma Lennuabi tegevjuht Karl Hõbemägi.

Palju eestlasi aastate jooksul puhkama lennutanud Läti tšarterlennufirma SmartLynx Airlines andis sel kevadel teada, et lõpetab nii Eestist kui mujal Balti riikidest lendamise 2024. aasta 1. maist, jättes sellega sajad kohalikud reisijad muretsema varasemalt tekkinud hüvitisnõuete pärast, mis tekkisid kas lendude hilinemise või tühistamise tulemusel.

Nüüd on kõik selle aasta alguses veel üleval olnud kohtuasjad leidnud kompromisslahenduse ja kõik kohtuasjadega seotud nõuded maksti Lennuabi klientidele välja juuni alguses. Ka veel kohtusse jõudmata juhtumid on jõudnud lkompromissini ning Lennuabi on pakkunud oma klientidele võimalust need nõuded kohe ka välja osta, et nad saaksid oma raha kätte võimalikult kiiresti.

Siiski võib olla veel märkimisväärne hulk SmartLynxi kliente, kes pole erinevatel põhjustel oma nõudeid veel esitanud või ei ole kätte saanud hüvitist hilinenud või tühistatud lennu eest. „Soovitame kindlasti reisijatel, kelle lennud on viimase kolme aasta jooksul hilinenud, tühistatud või üle broneeritud, taotleda hüvitist,“ rõhutas Lennuabi juht.

Lennuabi põhitegevusmudel põhineb hüvitisnõuete käsitlemisel reisijate nimel, võttes eduka nõude lahendamise korral vahendustasu. Kui nõude sissenõudmine ebaõnnestub, ei pea klient Lennuabile midagi maksma. Lähiaastatel plaanib Lennuabi siseneda ka Skandinaavia turgudele ning investeerib pidevalt protsesside automatiseerimisse, et pakkuda klientidele võimalikult mugavat ja kiiret teenust.