Viimati oli kahe linna vahel regulaarne laevaühendus aastal 2007. Ühendus lõpetati, sest see ei olnud kasumlik. Ka praegune uuring leiab, et laevaühendus ei oleks tulus väheste reisijate ja kaubamahu tõttu. Uuringus kaaluti tulutult ka teisi võimalikke laevateid Eesti ja Soome vahel.

Kotka linna arendusjuhi Toni Vanhala sõnul oli sellist tulemust oodata, kuid see on ikkagi pettumus. Uuringu tulemused näitavad, et laevaühenduse potentsiaal on nii väike, et see on põhimõtteliselt ebaoluline. Samuti ei leitud Soomest võimalikku rahastajat.

Uuringus võeti arvesse ka praegust Läänemere julgeolekusituatsiooni. Uuringu raames läbi viidud intervjuudest tuli välja, et võimalik julgeolekuoht potentsiaalseid reisijad ei häiriks, pigem seisneb probleem Vene piiri sulgemisest tingitud turistide arvu vähenemises.

Olukorra teeb raskemaks ka looduskaitse seaduste piirangud laevadele ja kütusele. Siiski avaldab Vanhala lootust, et väiksema mahuga laevaliin on võimalik, kuid sellist eksperimenti riik ja kohalik omavalitsus ei rahastaks.

Sillamäe-Kotka laevaliin avati 2006. aasta veebruaris. Kui kaubaveoga tehti algust märtsis, siis reisijatega veoga mais. Laevaliini opereerimiseks asutas praamikuningas Vjatšeslav Leedole kuuluv Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Narva Line OÜ. Laevaliin lõpetas tegevuse aasta hiljem. Arvati, et sellele sai saatuslikuks pronksiöö sündmused.

Sillamäe-Kotka liini teenindav 1977. aastal Norras ehitatud reisi- ja kaubalaev Vironia mahutab kokku 370 reisijat ning 940 liinimeetrit sõidukeid. Talvegraafikus toimus liinil nädalas kümme väljumist, suvegraafikus kaksteist väljumist. 2018. aastal räägiti laevaliini taasavamisest, kuigi Eesti poolel kaaluti Sillamäe asemel asukohana ka Kunda linna.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena