Reutersi teatel on kolm USA lennufirmat sel aastal kergitanud äraantava pagasi hindu ja seda äritegevuse kallinemise tõttu: palgad on tõusnud, kütus kulukam ning inflatsioon on hakanud survestama.

Estraveli erakliendisuhete ja turundusosakonna juht Katrin Aaslaiu sõnul on äraantava pagasi hinnad USA siselendudel enamikel firmadel juba pikemat aega 30 dollarit suuna kohta. „Varasemalt on see olnud ka 20 USD, kuid see number jääb aega, mil pagas üleüldse alles tasuliseks muudeti,“ märkis Aaslaid.

Air Baltic ja Aegean Airlines kõige kulukamad

Euroopas on variatsioone aga tunduvalt rohkem. Siin sõltub see nii lennufirmast, sihtkohast kui marsruudist (sh lennu pikkusest) ning ka etteostu ajast ja kohast.

Aaslaiu sõnul on kõige kulukam Tallinna lendavatest ja ka jätkulende pakkuvatest lennufirmadest on pagasit juurde osta Aegean Airlinesile ja Air Balticule. „Nende puhul võib 23 kg kohvri maksumus ulatuda kuni 45 euroni suuna kohta (võib sisaldada mitut järjestikust lendu),“ märkis Estraveli esindaja.

Odavlendude pakkujatest võtab Aaslaiu sõnul Ryanair pagasiühiku etteostul kuni 60 € ja lennujaamas kohapeal makstes kuni 70 € lisatasu. Lisaks tuleb tähele panna, et nende kohvri lubatud maksimaalne kaal on väiksem kui teistel ning lisatasu kehtib iga üksiku lennu kohta eraldi. „Jätkulende Ryanair ametlikult ei toeta, seega tuleb antud lennufirmaga lennates kohver igas transiitlinnas välja võtta ja uuesti pagasi eest tasu maksta,“ märkis turundusjuht.

Vahel on kohver sama kallis kui reisija enda pilet.

Lennates aga näiteks Turkish Airlinesiga, sisaldub väljapoole Türgit lennates pagas alati piletihinnas. „LOT-il, Lufthansal või Finnairil jäävad Euroopa lendudel äraantava kohvri hinnad 30 € juurde ühe suuna kohta,“ lisas Aaslaid. Pagasitasud kontinentide vahelistel lendudel on märkimisväärselt kõrgemad ja võivad ulatuda ka sadadesse eurodesse.

Lisaks leidub ka lennufirmasid, mis kõige odavamate piletite puhul ei luba kaasa võtta käsipagasi kohvrit: näiteks SAS, Finnair, Ryanair, Wizzair, Norwegian. „Lisamaks kehtib igale pagasiühikule, mis on suurem kui näiteks naiste käekott või sülearvutikott,“ märkis Aaslaid.

Estraveli esindaja soovitab lennupiletite broneerimisel pagasivajadus enda jaoks koheselt läbi mõelda, et hiljem ebamugavalt kõrget pagasi lisatasu lennujaamas maksma ei peaks.

Pagas kallim kui pilet

Go Travel partnersuhete juht Age Põder tõdeb, et kohvri reisile kaasavõtmine on läinud tõesti kallimaks koos muu hinnatõusuga lennunduses. „Vahel on kohver sama kallis kui reisija enda pilet,“ märkis Põder.

Sellest tulenevalt võib täheldada, et inimesed reisivad üha kergemalt ja püüavad hakkama saada suhteliselt väikeste kottidega ning vähem asju endaga kaasa võtta.