Boeing andis lennufirmadele hoiatuse, mille kohaselt peaksid nad kontrollima, ega ei leidu 737 Maxi lennukite roolide juhtimissüsteemis lahtiseid kruvisid, teatab teiste hulgas The New York Times. USA lennuamet FAA teatas sellest möödunud neljapäeval.

Hoiatusele eelnes rahvusvahelise lennufirma tavahoolduse käigus leitud puuduv mutter. Kõnealuse lennufirma nime ei ole avalikustatud. Pärast seda avastas Boeing ka veel tarnimata 737 Max lennukilt mutri, mis polnud korralikult pingutatud, teatas FAA.

Boeing ütles, et on alates 2017. aastast tarninud üle maailma 1370 seda tüüpi lennukit. Ettevõte nõuab kõikide masinate lahtiste kinnituste kontrollimist. Kontrollitakse ka lennukeid, mida pole veel tarnitud.

„Kõnealuse lennukiga tuvastatud probleem on parandatud,“ ütles Boeing oma avalduses. „Ettevaatlikkusest soovitame operaatoritel kontrollida oma 737 Maxi lennukeid ja teavitada meid kõigist võimalikest leidudest.“

USA tsiviillennundusamet teatas, et jälgib kontrollimisi tähelepanelikult. Amet kavatseb kaaluda edasisi meetmeid, kui leitakse rohkem lahtiseid kruvisid või puuduvaid kinnitusdetaile.

Lennukiga on ka varem tõsiseid probleeme olnud

Boeingu teatel pole lahtiste kruvide tagajärjel seni midagi juhtunud. Ettevõtte sõnul teeb personal alati enne väljalendu rutiinse kontrolli, kus märgataks, kui küljetüür ei töötaks nii, nagu peaks.

See pole aga esimene kord, kui kurikuulus masinatüübiga on probleeme esinenud.

2018. aastal kukkus see Indoneesia ranniku lähedal merre, tappes 189 inimest. Juba järgmisel, 2019. aastal kukkus lennuk alla vahetult pärast Etioopia pealinnast Addis Abebast lahkumist. Selle tagajärjel hukkus 157 inimest.

Lennukitüübile kehtestati lennukeeld, millest see vabastati pärast lennukis 2020. aasta lõpus tehtud muudatusi.

2022. aastal maksis Boeing USA võimudele 200 miljonit dollarit kahjutasu 737 Maxi ohutuse valeandmete esitamise eest.