Kuni 2027. aasta lõpuni toimuvatel regulaarlendudel avaliku teenindamise kohustuse täitmise eest soovib Finnair Tartu linnalt saada hüvitist kokku 3 203 038 eurot. 2024. aastal makstava hüvitise suurus oleks 640 67 eurot (kolme kvartali eest) ja 2025.–2027. aastatel 854 143 eurot aastas.

Täpsem lennugraafik selgub lepingu allkirjastamise ajaks, mis toimub selle aasta lõpus. Lendude teenindamiseks hakkab Finnair kasutama 72-kohalist ATR lennukit, mis kuulub alltöövõtjale Nordic Regional Airlines OY (Norra).

12 lendu nädalas

Tartu linnapea Urmas Klaasi sõnul on rahvusvahelise lennuliikluse taastumine Tartu ja Lõuna-Eesti konkurentsivõime jaoks väga oluline. „Meie jaoks oli väga tähtis saada lennuliiklus käima just 2024. aastal, kui Tartu on Euroopa kultuuripealinn. Oluliseks peame ka seda, et pakutav lennugraafik sobib nii turistidele kui ärireisijatele,“ selgitas linnapea.

Tartu-Helsingi lennuliinil on kehtestatud avaliku teenindamise kohustus neljaks aastaks (kuni 2027. aasta lõpuni) ja sel perioodil tuleb lennuliini teenindada lennugraafiku alusel, mis näeb ette 12 lendu nädalas Tartust Helsingisse ja tagasi. Lende teenindav õhusõiduk peab olema vähemalt 60-kohaline. 29. septembril 2023 välja kuulutatud Tartu-Helsingi lennuliini teenindamise avalikus pakkumismenetluses tegi tähtajaks ainukesena pakkumuse lennuettevõte Finnair Oyj.

Lennuühendus katkes 2022. aastal

Pärast lennuühenduste katkemist 2022. aastal on Tartu linn analüüsinud Tartust lendamise korraldamise ja selle edasise toetamise võimalikke õiguslikke tingimusi. Konsultatsioonidest erinevate lennuettevõtjatega selgus, et turutingimustel ei ole ükski ettevõte täna valmis rahvusvahelisi lennuühendusi Tartust teenindama. Sellises olukorras oli rahvusvaheliste lennuühenduste toimimise tagamiseks võimalik kehtestada linna jaoks sobivaimal rahvusvahelisel lennuliinil avaliku teenindamise kohustus ja toetada Tartust lendamist Tartu linna eelarvest.

Helsingi lennujaam valiti sobivaimaks sihtkohaks lähtudes eelnevalt läbi viidud majandusuuringust.