„Asemele pakutakse tüki maad pikema ajaga lendamisi läbi Riia. Selline tunne jääb, nagu neil ei olnudki algusest peale plaanis neid odavate piletitega lende korraldada,“ kurtis pettunud klient.

Air Balticu anonüümne kommunikatsioonispetsialist vastas Ärilehele, et iga lennu puhul jälgitakse üksikasjalikult piletimüüki ja nõudlust, sealhulgas täitumust. Kui täitumuse määr langeb alla künnise, mis näitab vähest nõudlust, võib lennuettevõtja kaaluda lennu tühistamist. Nende otsuste tegemiseks kasutavad lennuettevõtjad varasemate andmete analüüsi, mille abil on võimalik prognoosida võimalikku nõudlust. See lähenemisviis olevat kogu maailma lennundussektoris tavapärane.

„Lennu tühistamise korral seab Air Baltic oma reisijate vajadused esikohale. Lennufirma tuvastab asjaomased reisijad individuaalselt ja pakub neile ennetavalt alternatiivseid võimalusi, näiteks ümberbroneerimist teistel kuupäevadel. Igale kliendile otsitakse individuaalset lahendust, et minimeerida ebamugavusi. Lisaks sellele on reisijatel võimalik lennu tühistamise korral oma reis täielikult tühistada ja saada piletite eest raha tagasi,“ selgitas Air Baltic.

Vastavalt Euroopa määrusele 261/2004 (artikkel 5, osa 1c):

(i) Lennu tühistamise korral peavad asjaomased reisijad:

saama hüvitist lendu teenindavalt lennuettevõtjalt vastavalt artiklile 7, välja arvatud juhul, kui: neid teavitatakse tühistamisest vähemalt kaks nädalat enne kavandatud väljumisaega või

neid teavitatakse tühistamisest kaks nädalat kuni seitse päeva enne kavandatud väljumisaega ja neile pakutakse marsruudi muutmist, mis võimaldab neil väljuda mitte rohkem kui kaks tundi enne kavandatud väljumisaega ja jõuda lõppsihtkohta vähem kui neli tundi pärast kavandatud saabumisaega, või

(iii) neid teavitatakse tühistamisest vähem kui seitse päeva enne kavandatud väljumisaega ja neile pakutakse marsruudi muutmist, mis võimaldab neil väljuda mitte rohkem kui üks tund enne kavandatud väljumisaega ja jõuda lõppsihtkohta vähem kui kaks tundi pärast kavandatud saabumisaega.