Esitatud pakkumuse täpsem sisu ei ole avalik, kuna linn hakkab alles hindama selle nõuetele vastavust. Pakkumuse maksumuse saab avalikustada pärast pakkumuse vastavuse hindamist ja pakkujaga toimunud läbirääkimisi.

Tartu linnapea Urmas Klaasi sõnul on hanke tulemusest veel vara rääkida, kuna hankemenetlusega seotud toimingud on alles algusjärgus. „Lootsime, et hankele esitatakse rohkem pakkumusi, aga ilmselt peegeldab pakkujate vähesus tänast keerulist olukorda lennundusturul ja majanduses üldiselt,“ lisas Klaas.

Linnavalitsus viib võimalikult kiiresti läbi pakkumuse vastavuse hindamise ja seejärel otsustab, kas pakkujaga on vaja täiendavalt ka läbi rääkida.

Lendude täpsem algusaeg selgub pärast hankelepingu sõlmimist.

Tartu-Helsingi lennuliinil on kehtestatud avaliku teenindamise kohustus neljaks aastaks (kuni 2027. aasta lõpuni) ja sel perioodil tuleb lennuliini teenindada lennugraafiku alusel, mis näeb ette 12 lendu nädalas Tartust Helsingisse ja tagasi. Lende teenindav õhusõiduk peab olema vähemalt 60-kohaline.

Pärast lennuühenduste katkemist 2022. aastal on Tartu linn analüüsinud Tartust lendamise korraldamise ja selle edasise toetamise võimalikke õiguslikke tingimusi. Konsultatsioonidest erinevate lennuettevõtjatega selgus, et turutingimustel ei ole ükski ettevõte täna valmis rahvusvahelisi lennuühendusi Tartust teenindama.

Sellises olukorras oli rahvusvaheliste lennuühenduste toimimise tagamiseks võimalik kehtestada linna jaoks sobivaimal rahvusvahelisel lennuliinil avaliku teenindamise kohustus ja toetada Tartust lendamist Tartu linna eelarvest. Helsingi lennujaam valiti sobivaimaks sihtkohaks lähtudes eelnevalt läbi viidud majandusuuringust.