Tomson OÜ (kahjuritorje.ee) juht Juhan Tomson sõnab, et ta on kahjuritõrjega tegelenud 24 aastat ja varem seda lutikaprobleemi praktiliselt ei olnud. „Peale seda on probleem järjest süvenenud, eriti viimastel aastatel,“ hindab ta.

Tomson teeb lutikatõrjet ka hotellides. „Kuna praegu inimesed liiguvad rohkem, on alati oht, et neid võidakse kusagilt hotellist kaasa tuua. Piisab isegi sellest, kui üks lutikas kohvrisse satub,“ lisab ta.

Lutikad on alati olnud

Astrades OÜ dispetšer Anna Jakovleva ütleb, et lutikaid on alati olnud. „Lutikad ei ole asotsiaalide kaaslased, vaid pigem jõukate ja palju reisivate inimeste probleem hostelites, hotellides, aga ka laevades, lennukitel,“ räägib ta. Majutusasutustest ongi lutikaid lihtsam leida, kuna seal inimesed vahetuvad kiiresti.

Tema sõnul on lutikaid palju aga ka kodudes. „Lutikad söövad inimesi valikuliselt. On olnud seda, et samas voodis magavatest inimestest üks oli ära söödud, teine aga puhas, nii et on raske aru saada, et majas on lutikad. Või näiteks on korteris lutikad juba aastaid elanud, kuid probleemi avastavad äkki uued elanikud,“ selgitab ta. Tema sõnul on lutikatest raske lahti saada, kuna inimesed häbenevad sellest rääkida ja nii ei piisa sageli kortermajas ka ainult ühe korteri tõrjest.

Jakovleva sõnul on hostelid ja hotellid nende alalised kliendid. „Tõrjet tellitakse palju viimasel viiel aastal,“ ütleb ta.

V Spa juht Triinu Teras kinnitas eile Delfile, et toas, kust lutikad leiti, on tõrjet tehtud. Ekspertide sõnul ei pruugi sellest aga piisata. „Tõhusam on mitme, mitte ühe toa töötlus,“ sõnab Jakovleva. Tomson kinnitab, et on efektiivsem, kui tõrje tehakse ka naabertubades.