Keeld kehtiks reisidele, mis kestavad alla 2,5 tunni.

Ettepanek pärineb Hispaania valitsevalt Sotsiaaldemokraatlikult parteilt (PSOE) ja vasakpoolselt erakonnalt Sumar, kes jõudsid eelmisel kuul kokkuleppele uue progressiivse koalitsioonivalitsuse moodustamiseks.

Meetme eesmärk on vähendada kiirete riigisiseste lendude heitkoguseid ja soodustada säästvamat reisimist, mis on osa Hispaania 2050. aasta kliimameetmete kavast. See võib mõjutada lende Madridi sellistest linnadest nagu Alicante, Barcelona, Sevilla ja Valencia. Siiski ei hõlma keeld rahvusvahelisi lende, mis ühendavad pealinna muu maailmaga.

Sarnast plaani on kasutanud ka Prantsusmaa

Prantsusmaa võttis selle aasta algul kasutusele sarnase tegevusplaani, kuid keskkonnaaktivistid ei ole veendunud, et see aitab lendamist ka päriselt vähendada. Lõpuks hakkas keeld Prantsusmaal kehtima vaid kolmele lennuliinile.

Keskkonnarühmituse Ecologistas en Accióni eelmisel kuul avaldatud uuringu kohaselt säästaks lühikeste lendude kaotamine, kui on olemas kuni neljatunnine raudtee alternatiiv, kuni 300 000 tonni CO2-te aastas.

Hispaania keskkonnarühmitus pakkus välja 11 lennuliini, mida võiks asendada rongireisidega, vähendades Hispaania CO2-heidet riigisisesest lennundusest peaaegu 10 protsenti. Keskkonnaaktivistide hinnangul jääb keeld ikkagi „puhtalt sümboolseks“, sest suures pildis see midagi ei muuda.

Lühemaid lennureise ei ole aga alati lihtne asendada rongireisidega, sest tihti tuleb rongi vahetada ja teekond võib seetõttu palju pikemaks muutuda. Hispaania lennufirma Iberia on samuti väitnud, et reisijaid teenindavaid ronge on liiga vähe, et suurt nõudlust ära täita ja seega ei ole lennufirma kindel, et see plaan on pikas perspektiivis kasulik.

Hetkel pole veel kindel, kas Hispaanias plaan ka läbi läheb. See selgub novembrikuu lõpus.