Euroopa suurlennufirma kasum jäi oodatust väiksemaks. Kasvav kütusekulu teeb investorid murelikuks
(1)Hoolimata pandeemiajärgsest nõudlusest reisimise järele, on kasvavad kütusekulud hirmutamas Air France-KLMi investoreid.
Air France-KLM teatas reedel avaldatud andmete kohaselt 1,34 miljardi euro suurusest ärikasumist perioodil juulist septembrini, teatab Euronews.
See tähendab 31%-list kasvu võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, kuid jääb 2% alla analüütikute prognoosile.
Teisel suurel lennukontsernil IAG, millele kuuluvad British Airways, Iirimaa Aer Lingus ja Hispaania Iberia, läks veidi paremini. Tulemus ületas analüütikute ootusi, sest kolmanda kvartali ärikasum oli ligikaudu 1,75 miljardit eurot. See tähendab kolmanda kvartali ärikasumi 43%-list kasvu.
Piletihindade tõus ja reisijate arvu suurenemine aitasid kasumi suurenemisele kaasa, kuid nii IAG kui ka Air France-KLM-i aktsia langes sellest hoolimata.
Reedel langesid Air France-KLM-i aktsiad koguni 8% võrra, kõigi aegade madalaimale tasemele ning IAG aktsia langes umbes 3%.
Osaliselt on süüdi kasvavad kütusekulud, kuid investorid on mures ka pikemaajalise nõudluse pärast, kuna tarbijaid mõjutavad inflatsioon ja kõrged eluasemekulud.
Air France-KLMi puhul on eksperdid öelnud, et aktsionärid on närvilised ka sellepärast, et aasta tuluprognoosid on puudulikud ja ettevõte ei ole suutnud saavutada kasumieesmärke. Air France-KLM on jätnud kogu majandusaasta läbilaskevõime, kapitali- ja ühikukulude prognoosi muutmata.
Prantsuse turu osas ei oota ettevõte, et läbilaskevõime taastuks pandeemia-eelsele tasemele, ning selle kuu alguses teatas firma, et lõpetab enamiku riigisiseste lendude teenindamise Paris-Orly lennujaamast 2026. aasta suveks. See toimub seoses väheneva nõudlusega riigisiseste ärilendude järele ja kasvava üleminekuga rongireisidele.