Kümme soovitust, mida Prantsusmaal autot rentides silmas pidada
Prantsuse Riviera kuulsad rannad, rikas kultuuripärand ning maalilised mägiteed on teinud piirkonnast ühe populaarseima turismisihtkoha Euroopas. Kes Vahemere rannikut ise on külastanud, ilmselt nõustub, et parim on seda teha isikliku või renditud mootorsõidukiga - nii jääb igaühele endale vabadus valida sobiv reisiteekond ja avastamisväärt sihtkohad.
Käänulistel rannikuteedel liiklemine on elamus iseenesest - kohati ka veidi hirmus, aga meeldejääv igal juhul. Eesti elanikele on Taevasinise ranniku avastamiseks kõige mugavam lennata Nice’i või Marseille’isse ja rentida sõiduk kohapealt. Nii hinna, mudelite kui lisavarustuse osas on valik suur ning autosid leidub igale maitsele. Samas tasub ka rendiauto valimisel teha põhjalik eeltöö ning üle kontrollida, mis täpselt valitud paketis sisaldub.
Lisaks on Prantsusmaa tuntud oma veidi kaootilise ja impulsiivse liikluskultuuri tõttu, mis nõuab - vähemalt esmakülastusel - seal liiklevalt turistilt lisatähelepanu. Oleme järgnevalt pannud kokku kümme soovitust, mis aitavad ennast rendisõidukiga Prantsusmaa lõunaranniku avastamiseks tõeliselt hästi ette valmistada.
1. Kindlusta ennast ootamatute juhtumite vastu.
Mitte alati ei saa ise selle eest hea seista, et auto viga ei saaks. Kui autorendifirma täiendavat kindlustust ei paku, tasub mõelda rendiautosid katvale reisi- või krediitkaardikindlustusele.
2. Mõtle läbi, kui palju pagasit kaasa võtad.
Rendifirma kodulehel viidatud pagasiühikud on võetud rahvusvahelise keskmise standardi järgi: näiteks USA „large suitcase“ on palju suurem keskmise eurooplase omast ja ei pruugi autosse mahtuda. Kui sõita on vaja vaid ööbimiskohani, kannatab ruumikitsikuse ära, aga kui plaan on reisida pikemalt, tuleks kindel olla, et auto suurus vastab vajadustele.
3. Kaalu, kas kogu reisiseltskond mahub valitud sõidukisse mugavalt istuma.
Keskmise sõiduauto tagaistmele ei mahu reeglina ära kolm lasteistet. Ehk kui koos reisivad kolm last ja kaks täiskasvanut, peab üks täiskasvanu istuma kahe lapseistme vahele surutuna taga keskel. Jällegi peaks niisiis olema kindel, et auto suurus vastab tegelikele vajadustele.
4. Jäädvusta rendisõiduki kahjustused enne teekonna algust.
Enne sõidu alustamist tuleks auto nii seest kun väljast üle kontrollida ning vajadusel teha pildid ja/või videod kahjustustest, mis sõidukil juba on. See lihtsustab hilisemate vaidluste lahendamist ja aitab vältida alusetute kahjunõuete esitamist.
5. Prantsusmaa linnatänavad on kitsad ja autosid on palju.
Rendisõiduk võiks seega olla tegelikele vajadustele vastav - suur sõiduk võib tekitada ebamugavusi nii liiklemisel kui parkimisel, eriti vähese sõidukogemusega juhtidele.
6. Isiklikke asju ei tohiks jätta autosse.
Turistide autod pakuvad varastele huvi ja isegi juhul, kui asjad on pagasiruumis, võidakse lüüa aken katki, et näha, kas seal midagi on. Soovitame selle vältimiseks auto nähtavalt tühjaks jätta (näiteks pagasikate pealt ära tõmmata).
7. Rendiautod pole mõeldud offroadi sõitmiseks.
Sõiduteelt loodusesse põikamine võib tunduda ahvatlev, kuid autojuht peab hindama ka sõiduki maastikuvõimekust, metsatee seisukorda ja ilma (vihm!). Kinni jäämine võib lõpetada reisi väga hapult ja väga kallilt.
8. Talvine reis nõuab lisatähelepanu.
Talvel on suusatama minemiseks vaja lumekette ja/või talverehve. Tee enne reisi kindlaks, mis on autol all, mis on tasuta kaasas ja mida tuleb raha eest juurde võtta. Mõnes suusakuurortis ei lasta ilma kettideta isegi üles mäkke sõita.
9. Prantslased armastavad streikida.
Prantsusmaal on palju streike, mis võivad tähendada ka teede blokeerimist ja takistusi tankimiskoha leidmisel. Uuri enne reisi kohalikke olusid ja arvesta ootamatustega, et mitte hilineda auto tagastamisega ega maksta lisatasu tühja paagiga tagastatud sõiduki eest.
10. Nädalavahetused on pühad.
Oleme Eestis harjunud, et nii toidupoed kui paljud teenused on kättesaadavad ka nädalavahetusel. Prantsusmaale reisides tuleb arvestada, et vähemalt pühapäeviti on vaikus ning tööta