Kaks Dubai lennujaama plaanivad suuremahulist laienemist. Dubai rahvusvaheline lennujaam (DXB) on rahvusvaheliste reisijate hulgas kõige tihedama liiklusega. Laiendus läheb maksma ligikaudu 1,5 kuni 2,5 miljardit eurot ja see viiakse läbi lähima viie kuni seitsme aasta jooksul.

Dubai lennujaamade tegevjuhi Paul Griffithsi sõnul suudab Dubai peagi teenindada üle 120 miljoni reisija aastas ja seda 15 aasta jooksul. Kuid see on alles jäämäe tipp. Kui DXB saavutab maksimaalse reisijate mahutavuse, siis Dubai teisest lennujaamast - Al Maktoum (DWC) saab „maailma suurim lennujaam,“ on lennujaama arendajad öelnud.

DWC teenindab hetkel aastas ligi 1,6 miljonit reisijat. Aastaks 2050 võib see arv suureneda 250 miljonini.

„Me peame kiirendama oma jõupingutusi, et parandada lühiajaliselt lennujaama läbilaskevõimet, mis katab meid järgmise 10-15 aasta jooksul,“ ütles Griffiths eelmisel nädalal Bloomberg Televisionile.

Laiendus saab olema keskkonda reostav

DXB on juba praegu maailma üks suurimaid lennujaamu. 2023. aasta esimeses pooles teenindas see 41,6 miljonit reisijat - ületades seega 2019. aasta sama ajaperioodi tulemust. Ekspertide hinnangul ulatuvad aastased tulemused 85 miljonini, millele aitab suuresti kaasa tihe Hiina lennuliiklus.

DXB-sse plaanitakse rajada uusi salonge, kus lendude vahel aega veeta ja lõõgastuda. Lisaks rajatakse uusi registreerimislaudu ja istmeid. Ka turvakontroll saab uuendusi: seal võetakse kasutusele uued skännerid, mille tõttu ei pea inimesed kottidest enam vedelikke välja võtma. Avatakse ka mitmeid uusi restorane ja söögikohti igas lennujaama terminalis.

Sarnased plaanid on ka Al Maktoum (DWC) lennujaamaga - kohalike raportite andmetel hakkab lennujaama aastas läbima 130 miljonit reisijat. Kogu laiendus hõlmab 56 ruutkilomeetrist pinda. Projekti keskonna jalajäg saab olema äärmiselt suur. 2019. aastal tekitasid DXB lennujaama läbinud 83 miljonit reisijat 16,65 miljonit tonni CO2-te, mida on kõikidest maailma lennujaamadest kõige rohkem.