„Leedu lennujaamad on juba lõpetanud riigihanke uue põlvkonna käsipagasi läbivaatusskannerite paigaldamiseks, mida on hakanud kasutama mõned maailma lennujaamad. Tehnilise poole pealt oleme valmis neid skannereid Kaunase lennujaamas opereerima selle aasta lõpus,“ kommenteeris Leedu lennujaamade esindaja Tadas Vasiliauskas meediale.

Arvutitomograafia skannerid loovad pagasist kolmemõõtmelise kujutise. Selline tehnoloogia teeb turvatöötajate töö lihtsamaks – nad ei pea paluma inimestel oma seljakotist, käekotist või kohvrist elektroonikaseadmeid ja vedelikke eemaldada, sest kõik toimub elektrooniliselt.

Selline otsus muudab põhimõtteliselt ka kehtiva pagasiveo reeglit, mille kohaselt ei tohi reisijad vedada vedelikke suuremates kui 100 ml mahutites. Uuel juhul saaks kokku transportida kuni kaks liitrit vedelikku.

Kuigi Vilniuse lennujaam peab ootama kauem, saavad nemadki need üks päev. „Vilniuse lennujaam peaks need kasutusele võtma pärast hetkel ehitava uue väljumisterminali avamist ehk 2025. aasta alguses,“ sõnas Vasiliauskas. Kuna kõik Euroopa lennujaamad pole uusi turvaseadmeid veel paigaldanud, arutatakse seadmete kasutamise ulatust hetkel rahvusvahelisel tasandil.

Vilniuse lennujaam saab uue välimuse

Viimastel aastatel on fookusesse võetud Vilniuse lennujaama taristu laiendamine. Eelmise aasta alguses 36 miljonit eurot maksnud Vilniuse lennuvälja renoveerimine võimaldas vastu võtta suuremaid lennukeid.

„2022. aasta jaanuaris lõpetasime projekti Vilniuse lennujaama lennuvälja uuendamiseks, mis kestis kolm aastat. Selle aja jooksul näiteks renoveerisime ja paigaldasime uued maandumisrajad,“ kommenteeris LTOU ajutine juht Aurimas Stikliūnas Leedu Delfile. Järgmisena on plaanis uue väljumisterminali ehitus, mis peaks transpordiministeeriumi sõnul peagi algama.

Uue terminali ehitustööd peaksid lõppema 2024. aastal ning 2025. aastal on see plaanis reisijatele avada. Turism kasvab kiiresti, mistõttu on 2023. aasta üks olulisemaid projekte Vilniuse lennujaama uue väljumisterminali ehituse alustamine, sõnas Stikliūnas. Uus terminal ehitatakse tegutsevasse lennujaama, kuid reisijad ei tohiks see mõjutada. „Uus terminal võimaldab meil teenindada rohkem reisijaid,“ märkis Stikliūnas.