Aerofloti Airbus A321 oli möödunud pühapäeva õhtul teel Moskvast Kaliningradi. Algselt lendas lennuk tavapärases rahvusvahelises koridoris, mis laiub Soome ja Eesti vahel. Seejärel pööras lennuk äkki teelt kõrvale ja tegi Flightradar24 andmetel suure silmuse, sisendes Eesti õhuruumi.

Lennuk viibis Eesti rannikust ca 16 km kaugusel, olles Eesti õhuruumis umbes viis minutit. Rahvusvahelise õiguse kohaselt ulatub riigi mereterritoorium ja seega ka õhuruum kaheteistkümne meremiili kaugusele rannikust, st umbes 22 kilomeetri kaugusele.

Nähtavasti pidi Vene lennuk Eesti õhuruumi sisenema tormiliste ilmaolude tõttu.

Telegrammikanali Aviatorshina andmetel oli lennuki meeskond tund aega pärast õhkutõusu teatanud lennujuhtimisele, et ees on tormirinne, mistõttu ei saanud lennuk jätkata lendu plaanitud rajal. Lennujuhid palusid seejärel meeskonnal lennata vakapööret tehes. Lennukile anti ka juhised, kuidas seda teha ilma Eesti territooriumile sisenemata, see aga ei õnnestunud.

Aviatorshina teatel teavitas Venemaa juhtunust ka Eesti ametivõime. Politsei-ja piirivalveamet juhtunut kommenteerida ei osanud. Reisijuht pöördus ka majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi ja Lennuliiklusteeninduse AS-i poole.

2022. aasta veebruaris keelas EL Venemaa igat liiki lennuettevõtjatel ELi lennujaamadesse sisenemise ja ELi õhuruumist ülelendamise. See tähendab, et Venemaal registreeritud või mujal registreeritud, kuid Venemaa kodanikule või üksusele liisitud või renditud lennukid ei saa maanduda üheski ELi lennujaamas ega saa lennata üle ELi riikide. Keeld hõlmab ka eralennukeid, nt ärilennukeid.

Lisaks keelas EL lennundus- ja kosmosetööstuse kaupade ja tehnoloogia ekspordi Venemaale.