Lennupiletite hinnad on pärast pandeemiat hüppeliselt tõusnud, samuti on lennujaamade töötajate streikide tõttu palju lendude hilinemisi ja tühistamisi. Lisaks tunnevad inimesed järjest rohkem muret lendamisega kaasneva süsinikujalajälje suurenemise pärast.

Eelmisel kuul hakkasid uued Prantsuse õigusaktid keelama lühiajalisi riigisiseseid lende, kui on olemas alternatiivne raudtee. Sarnane lähenemine on ka Austrias, Austrian Airlines peab loobuma liinidest, mida saab läbida rongiga vähem kui kolme tunniga. Sarnaseid piiranguid arutatakse ka teistes riikides.

2000. aastate alguses lõpetasid magamisrongid tegevuse, kuna odavad lennureisid meelitasid inimesi rohkem reisima. Nüüd on aga magamisrongid Euroopas uuesti muutunud populaarseks.

Eelmisel kuul alustas esimest korda tegevust Euroopa Sleeper Brüsseli ja Berliini vahel. Deluxe-piletid hinnaga alates 109 eurost ühe reisi kohta. See tagab magamiskabiini kuni kolmele inimesele koos eraldi istumisnurgaga ja hommikusöögi. Eelmisel aastal käivitati ka liinid, mis ühendavad Praha Zürichiga ja Hamburgi Stockholmi.

Ööbimisvõimalusi magamisrongides on erinevaid

Üldiselt jagunevad ööbimisvõimalused magamisimisrongides kolme kategooriasse: istekohad, voodikohad ja magamisvoodid. Põhiklassis saad broneerida ühekohalise istekoha ja istuda öö läbi nagu lennul. See pole mugav, kuid on säästlik valik. Näiteks Brüsseli-Berliini liinil maksab see 49 eurot.

Keskel asuvad kabiinid, nelja kuni kuue voodikohaga kajutid, tavaliselt on ka juurdepääs tualettruumidele. Brüsseli-Berliini liinil on need alates 79 eurost. Ülemises otsas on magamisvagunid. Üksikisikud või paarid saavad broneerida terve vaguniruumi koos privaatse vannitoaga.

Austria riiklik raudtee ÖBB võtab sel aastal kasutusele neljanda võimaluse - minikabiini. Need kabiinilaadsed struktuurid on sarnased ühiste kupeede ruumidega, kuid voodite ümber on seinad, mis tagavad rohkem privaatsust. „See sarnaneb Jaapani kapselhotelliga,“ ütles ÖBB kaugliinide reisijateveo ja uute raudteeliikluste juht Kurt Bauer. „1960ndatel, kui kupee leiutati, ei olnud probleemiks magada viie või kuue inimesega ühes vagunis, kuid nüüd ei ole inimesed enam valmis seda tegema.“ Minikabiinid võiksid olla hea variant, odavamad kui täismagamiskabiin, kuid võimaldavad privaatsust. Nende hindu pole veel avaldatud.

Võimalik on reisida ka Belmond Venice Simplon-Orient-Expressi sviidis. Lisaks suurtele kabiinidele on reisijatel juurdepääs 24-tunnisele butleri teenusele. Hind algab alates 12 683 dollarist ühe reisija kohta ühes suuna kohta.

Kuhu reisida suvel rongiga?

Garda järv, Itaalia

Itaalia suurimale järvele pääseb Nightjetiga, millega saab sõita Viinist, Münchenist, Salzburgist ja Leobenist Klagenfurti Peschiera del Garda ja Desenzano del Garda linnadesse järve lõunaserval. Münchenist väljuvad magamislennud maksavad alates 58 eurost ja kestavad veidi üle 10 tunni.

Nizza, Prantsusmaa

Prantsuse operaator SNCF pakub ööbimisrongi Pariisist Nizzasse. Couchette'i piletiga reisijad saavad väikese tualettkoti ja pudeli vett. Reis kestab 12,5 tundi, pikem kui magamisvagunite puhul; kiirrongiga saab Nizzasse alla kuue tunni, erapiletid maksavad alates 40 eurost.

Cornwall, Inglismaa

Great Western Railways'i öine Riviera Sleeper sõidab Londoni Paddingtonist Cornwalli. Broneerides kajuti, on hommikusöök hinna sees ja saab kasutada jaamade esimese klassi ootesaale enne rongile minekut. Hinnad ulatuvad 25,50 kuni 135 naelsterlingini. See on üks lühematest magamisrongidest, mis kestab kaheksa kuni üheksa tundi.

Cinque Terre, Itaalia

La Speziasse sõidab Nightjet, mis võtab Münchenist 15 tundi. Sealt on 10-minutiline ühendus mis tahes viiest Cinque Terre'i kaljude ääres asuvast linnakesest, mis moodustavad Cinque Terre'i: Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza ja Monterosso al Mare. Magamisrongid väljuvad Münchenist ja Salzburgist, hinnad algavad 77 euros.

Edinburgh

Caledonian Sleeperis on kolm erineva klassi magamisruumi: klassikaline, klubi magamisruum või Caledonian double en-suite. Hinnad algavad 175 naelsterlingist toa kohta.

Viin

Veneetsia Simplon-Orient-Express kasutab originaalseid, 1920. aastate restaureeritud vaguneid. Kõige kallimad magamisvagunid sarnanevad luksushotelli sviitidega. Marsruudil on mitmeid peatusi Pariisist Viini, alates 3785 naelsterlingist reisija kohta. Sama reisi saab teha ka Nightjetiga, mis on märkimisväärselt odavam.