Pärast seda, kui endale auto sain, olen muidugi pidanud veidi rohkem uue auto mõtteid mõtlema. Eelkõige sellepärast, et minu kallis sõiduvahend on üpris vana ja peab seetõttu üsna tihti remondis käima, et üks või teine kulunud jupp välja vahetada või ära parandada. See aga, et minu enda masin vanemat sorti on, tähendab ka seda, et ma ei ole väga hästi kursis viimaste uuendustega automaailmas. Tean küll, et parkimisabisüsteem ja sujuv ühendus nutiseadmega on nüüdseks juba tavaliseks saanud, aga see, kui palju need vidinad sõidukogemusele juurde annavad, oli mulle suureks üllatuseks.

Enne, kui mul tekkis võimalus selle uhke tõllaga mööda Eestimaad ringi vurada, olin veendunud, et auto on sõitmiseks ja kui ta suudab mind viia punktist A punkti B, pole ju vahet, millega sõita. Citroën C5 X tõestas aga vastupidist. On ikka küll vahe!

Auto, mille roolis saad puhata

Kui sain teada, et mul avaneb võimalus Saaremaale seiklema minna autoga, mis ei ole minu enda oma, olin ühteaegu elevil ja ärevil. Muidugi oli põnevus suur, aga veidi murelikuks tegi see, et oma auto on ju nii käe sees. Tunnen selle roolis ennast nagu kala vees ega pea millegi pärast muretsema. Uue puhul on kõik teistmoodi ja harjumatu. See hirm kadus aga kohe, kui olin parkimisplatsilt välja saanud, sest siis selgus, et Citroën C5 X-i roolis istumine on täielik lust ja lillepidu.

Autosse esimest korda sisse istudes nägin harjumuspärase „prosta“ vaate asemel, et rool on nuppe täis ja keskelt vaatab vastu väga peene välimusega keskkonsool. Kui kõik nupud said üle silmatud ja järele proovitud, selgus, et need on pandud sinna ainult juhi elu mugavamaks tegemiseks ja midagi üleliigset seal pole. Pean ka tunnistama, et sõidu jooksul polnudki väga põhjust käsi rooli pealt tõsta.

Lisaks kõikvõimalikele nuppudele, mis mugavalt sõrme all asetsesid, oli C5 X loomulikult varustatud ka kõige vingemate juhiabisüsteemidega. Sellistega, mille olemasolust ma isegi midagi ei teadnud. Näiteks oli esialgu harjumatu, kuid pärast ääretult mõnus see, et sõidurea keskelt välja kaldudes ja sõiduradu riivates juhtis auto mind kohe ilusti tee keskele tagasi. Nii tekkis vahepeal selline tunne, et kas mind on rooli taha üldse vaja, sest tundus, et C5 X-il oli kõik kontrolli all.

Nagu paljudele teistele, on ka minu jaoks manööverdamine ja parkimine väheke keerulised. Oma pisikese autoga tulen juba päris hästi toime, aga uue masinaga tundsin ennast pisut ebakindlalt. Selgus aga, et ka see mure oli täiesti asjatu, sest loomulikult on kõikidel moodsatel autodel olemas viimase peal parkimisabisüsteem. Kuigi selle reisi jooksul sellist olukorda ette ei tulnud, siis olen kindel, et C5 X-iga ei oleks isegi külgparkimine mingi probleem.

Nagu oleks hõljunud

Nagu peaaegu mitte midagi muud, ei saanud ka sõidumugavust minu isikliku autoga võrreldagi. Kui valisin nelja sõidurežiimi (elektriline, hübriid, mugavus ja sport) hulgast mugavuse, tundus, et oleksime hõljunud tee kohal. Mugavusrežiim tegi täpselt seda, mida lubas ja muutis sõidu väga mõnusaks. Isegi kruusaga kaetud päranditeel sõitmine tundus sujuv ega toonud endaga kaasa kuigi suurt harjumuspärast ebamugavat raputamist.

Sama tähelepanuväärne oli ka salongis valitsev vaikus. C5 X oli uskumatult vaikne, eriti kui sõita elektri jõul. Aga ka pärast elektri otsa lõppemist oli maanteemüra kuulda minimaalselt. Nii sai rahulikult nautida oma lemmiklaulude meloodiaid, ilma et välismaailm oleks häirinud. Korralik helisüsteem, juhtmevaba ja sujuv ühendus taskus pesitseva nutitelefoniga ning vaikne salong muutsid pika sõidu tõeliselt meeldivaks ja kilomeetrid möödusid lausa linnutiivul.

Ruumi jäi ülegi ja ära me ei eksinud

Mainimata ei saa jätta ka seda, kui ruumikas see auto oli. Sees istudes oli nii juhil kui ka kaasreisijal ruumi lahedalt ja hetkekski ei tekkinud tunnet, et ei saa jalgu sirutada või et peaks mugavuse eesmärgil sõitmisest pausi pidama. Kuigi käisime reisil kahekesi, proovisime ära ka tagumised istmed ja muidugi oli ka seal mõnusalt ruumi.

Minu puhul on väga oluline ka see, et näeksin võõrastes kohtades sõites kaarti, mis ütleb mulle täpselt, kuhu ja millal keerata. Enne auto kätte saamist mõtlesin naiivselt, et kas pean Waze'i mugavaks jälgimiseks oma autost telefonihoidja kaasa võtma. Tõlda istudes sain aga kohe aru, kui rumal mõte see oli, sest auto käivitamisel sõbrunesid nutitelefon ja auto vaid mõne nupuvajutusega ja edaspidi võis telefoni üldse kotti ära panna, sest kõik vajalik ilmus ekraanile. Kirsiks tordil osutus veel juhtmevaba laadimissüsteem, millega sai sõidu ajal mugavalt telefoni laadida.

Kokkuvõttes võib öelda, et Citroën C5 X on auto neile, kes armastavad mugavust ja luksust, kuid ei taha autosõidu ega parkimise pärast üleliia muretseda. See on auto, mis püsib suurepäraselt teel, ühendub nutitelefonis oleva kaardirakendusega (ja kõige muuga) sujuvalt ning aitab sul auto ka kõige keerulisemates olukordades ära parkida.

Jaga
Kommentaarid