Läti rahvuslik lennufirma AirBaltic on olukorda selgitanud sellega, et konkreetset lendu opereerib nende partner, kes ei olnud erinevate asjaolude tõttu – peamiselt looma vanus ja lennu pikkus – nõus koera pardale võtma. Tegemist ei olnud aga tavalise koeraga.

Postituse autorit tänas peagi Facebookis ka reisija ise, keda lugu otseselt puudutas. Ta oli jäänud peaaegu nädalaks ilma oma sõbrast ja abilisest. Pileteid ostes ei olnud talle selgitatud, et ta oma neljajalgse sõbraga lennule minna ei tohi.

„Nii väga, kui ma sooviks kõiges näha positiivset, on seda siin raske teha. Ja võib-olla tuleb aeg, mil te ei saa seda teha, sest neil inimestel on koera rohkem vaja kui minul. Nende koerte abi võib olla elu ja surma küsimus,“ kirjutas ta.

„Minu jaoks tähendab see füüsilist ebamugavust, õnnetusjuhtumikindlustust, suurenenud stressi seoses abita jäämisega ja ka rahalist kahju,“ lisas reisija, kes ise siiski pardale läks. Niisiis oli tegu koeraga, kes reisijat reisi ajal aitama pidi.

Ta oli maksnud lisapagasi eest, et koerale riideid ja süüa kaasa võtta. Ta pidi liikumiseks nüüd rentima elektrilise ratastooli. Lisaks peab ta niigi reisil kauem viibima ja maksab lisatasu hotelli eest. Miks? Sest AirBalticu lend ei välju sel päeval, mil tal töökohtumiseks vaja oli. „Emotsionaalne trauma on suur.“

Naine uuris oma postituses ka seda, kas leidub juristi, kes teda esindaks, kui ta asjale ametliku käigu annab. AirBaltic vastas Twitteris tehtud postituses, et kolleegid teavitasid reisijat olukorrast ja pakkusid välja alternatiive. Reisija otsustas aga siiski kõnealusele lennule minna. Lennufirma siiski vabandas tekkinud olukorra pärast.