Kaheksa kilomeetri pikkusel liinil on viis peatust, mis algavad vanalinnast ja lõpevad Tauralaukis. Elektriline vesibuss läbib kogu marsruudi umbes ühe tunniga.

Proovireis on sel nädalal juba toimunud.

„Vaatasime, mida on vaja, et marsruut edukalt ja ohutult käivitada. Meil puudusid navigatsioonimärgid ja natuke turvameetmeid laevale sisenemisel ja sealt väljumisel,“ ütles Klaipėda linnavalitsuse linnamajandusosakonna juhataja Inga Kubilienė.

Elektrilised vesibussid sõidavad kell 8:00 kuni 21:00. Ühes bussis on kümme reisijakohta. Esialgu pidi pilet maksma 1 eurot nagu tavalistes Klaipėda bussides, kuid edaspidi on see kallim.

„Täishind on 3 eurot, Klaipėdietise kaardiga 2,40 ja siis tulevad teised soodustused. [...] Veebusse tuleb kaks, millest kumbki teeb neli ringi,“ ütles Klaipėda reisijateveo juht Gintaras Neniškis.

Klaipėda elanikud toetavad uuenduslikku ühistranspordilahendust, kuid ütlevad, et see meelitab peamiselt turiste.

„Mulle meeldib see buss väga. Üldiselt võiks [kohalik omavalitsus] seda jõetransporti laiemalt arendada. Meil on vesi olemas, seega peaksime seda kasutama,“ ütles üks linnaelanik LRT TV-le.

„Ma käin enamasti kõikjal jalgsi ja ma arvan, et see buss on turistide ja linnakülastajate seas väga populaarne,“ ütles teine.

Veebuss integreeritakse Klaipėda ühistranspordisüsteemi. Selle juhtimiseks koolitatakse viis juhti. Elektriline buss suudab täislaetuna sõita 80 kilomeetrit.

Linn kavatseb veebussi kasutada suvehooajal ja ainult päevasel ajal - seni ei ole peatused ega paat öiseks kasutamiseks sobivad.