Kapten jälgib autonoomset laeva, kuid ei pea ise juhtimispulti kasutama. Alates esmaspäevast hakkab MF Estelle sõitma Stockholmi saarte vahel lühikesi marsruute.

Torghatteni tegevjuht Stein Andre Herigstad-Olsen ütles, et lõppeesmärgiks on muuta laev täiesti autonoomseks, et sellega saaks sõita ilma, et kapteni kaasas oleks. Norra ettevõtte operatiivjuht Erik Nilsson ütles, et laevas on radar, kaamerad ja ultrahelisüsteemid, mis koostavad andmeid, et juhtida kurssi. „Kui paat muudab suunda või kui seal on kanuu, näeme seda kohe vähem kui sekundiga. Vastavalt sellele saame uuendada kurssi,“ lisas ta.

Esimene kümnemeetrine paat maksis umbes 1,6 miljonit dollarit ja mahutab kuni 30 reisijat. Üks pilet maksab umbes kolm dollarit. Torghatten loodab, et isesõitva praami tulekuga hakkavad rootslased minema tööle auto asemel jala või jalgrattaga. Ettevõte soovib suurendada parvlaevade arvu Stockholmis ja välismaal.

Parvlaeva algatus oli era- ja avaliku sektori koostöö ning osaliselt ELi rahastatud.