Mina ei kuulu nende inimeste hulka, kes naudivad autosõitu või väidavad, et auto juhtimine mõjub värskendavalt ajule, ega ole ka juht, kes teebki ainult seda – keerab rooli. Autoga sõidan puhtast vajadusest liikuda punktist A punkti B ja ei midagi enamat. Peugeot 408 Hybrid suutis siiski tõestada, et auto juhtimine ise võib olla põnev ja mõnus tegevus: ei pea leidma ajaviidet raadiost, podcast’idest, pidevast vestlusest või neljakümnest muust (pange tähele: peamiselt illegaalsest) tegevusest.

Suvisest Eestimaast lõikab Peugeot’ga läbi kui sooja noaga külmast võist: kilomeetrid kogunevad märkamatult ja sihtmärgid muutuvad huvitaval kombel tülikateks kohustusteks. Kas autosõidust endast ongi saanud sihtkoht ja -märk?

Ahvatlev esimesest silmapilgust

Iga uus auto tundub esmakordsel sisseistumisel mõnus, uudne ja meelierutav. Peugeot 408 Hybrid aga liigutab hinges veel midagi: kassilikult stiilse ja tulevikku suunatud välimusega sportlik auto mõjub kuidagi värskelt ja kutsuvalt. Kasutada antud auto briljantroheline-türkiissinine värvus muudab tooni sõltuvalt valgusest ja nurgast, kust auto silma jääb. 408 Hybridi juures on kõik teistmoodi, kuid mitte punnitatult, vaid pigem hillitsetult. Eriti põnevaks muudab auto selle „pitsiline“ esiots koos uuendatud logoga, mis paneb kohe mõtlema Itaalias toodetud tippsportlastele.

Peugeot kuulub siiani prantslastele, õigemini suurde ettevõtete gruppi, mis siiani juurtega selgelt Prantsusmaal kinni. Oluline on see olukorras, kus paljud muud automargid on oma mudelid liiga ühisuguseks disaininud. Peugeot on oma uue kontseptsiooniga vägagi teretulnud. Ka uus 408 on kandiline, see võib tunduda veider, kuid midagi temas on, et tõmbab pilku pidevalt autole tagasi. Kõrguse poolest liigitub auto sportlikuks sedaaniks, kuid selles on palju enam pagasiruumi ja avarust. Peugeot 408 Hybrid paneb välimusega ette suhteliselt kõrge taseme, millest pole üle saanud paljud tunduvalt kallimaid sõidukeid pakkuvad tootjad.

Mugavusele ja lõbususele suunatud sisemus

Kui väljast vaatamine on ära tüüdanud, tehke auto uks ka lahti. Pimedas paisatakse uksepeegli alt maha valgustatud logo, nagu kutsutaks Batmani appi. Pisike detail, kuid luksuslik. Olgugi et Peugeot’ sisemus tundub kitsas, on see mugav ja kompaktne. Avaraks muudab auto suur katuseaken, mis laseb päikesevalguse salongi mängima. Lähemal uurimisel selgus näiteks, et auto istmed on disainitud Saksamaal füsioterapeutide näpunäidete järgi ja istmel saab muuta väga mitut parameetrit, et istumine oleks igal ajal mugav, sõitmist soodustav.

Mis on aga matkamisel ja seiklemisel need põhilised omadused, mida autolt otsida? Need on pagasniku suurus, muusikasüsteemi kvaliteet ja turvalisus. Kõik kolm on Peugeot’ puhul väga kenasti ühte autosse kokku koondatud. Helisüsteem integreerib kiiresti nutitelefoni enda külge ja iga muusika, saade või helifail saab ette mängitud. Seejärel kaasa lauldud ja kaasa mõeldud. Heli on Peugeot’ autol väga puhas ja muusika kuulamisest saabki üks mõnusaim ajaveetmisviis. Kui rääkida pagasi paigutamisest, siis auto pikkus annab kohe alust arvata, et pagasnik on autol mahukas. Sinna mahuvad kõigi nelja seikleja pakid vaevata sisse. Turvalisust ei hakanud autol ise praktikas katsetama, kuid paberil peaks tegu olema autoga, millega julgeks sõidule võtta nii vanaema kui ka lapselapsed.

Üks auto huvitavaim lisand, mis tuleb palju kallimate autode varustusest, on tagurdamislahendused sensorite ja tehisintellekti kasutavate kaamerate abil. Kuna auto on madala lõikega, siis on tagumistest akendest raske välja vaadata, kuid kümnetollisele keskkonsooli ekraanile kuvatakse puhas pilt: esiteks lihtsalt tahavaade, kuid teiseks tehisaju kokku pandud ootamatu pilt ülaltvaates. Keegi nagu filmiks autot selle päris keskkonnas nii viie meetri kõrguselt. Väga harjumatu alguses, kuid täiesti asendamatu tunnise kasutuse järel.

Auto esipaneelil on mitu ekraani, kuhu mahub ära kogu vajalik info ja tegevustik. Alguses on mõnest detailist raske aru saada, intuitiivsust jääb mõnel puhul väheseks. Aga üsna kiirelt saab selgeks, millise nupu alt avaneb milline valikupakett. Kuna tegemist on pistikhübriidiga, siis on põnev jälgida auto elektrikulu ja sõidustiile. P.S. Juhe auto laadimiseks asub pagasnikus pealmise katte all!

Pigem siiski sportlik lustiauto

Kui püüda võtta kokku Peugeot 408 GT Hybridi olemust, siis on tegemist eeskätt siiski sportautoga, millele viitab ka suhteliselt jäik vedrustus ja pisike rool. Kiirendust aitab tõsta nii suurem hobujõudude hulk kui ka asjaolu, et autol on lisaks elektrimootor. Jalgu selle autoga kuskil ei jää ja kiiremal sõidul püsib sõiduk stabiilne, hästi juhitav ja … vaikne. Mugavaim on autoga sõita kahe väikese lapsega perel, kuid uus Peugeot sobib ka sõpruskonnale – kõik mahuvad peale.

Ehkki auto on üsna suur, on seda väga lihtne kõikjale parkida ja temaga pole keeruline sõita ka kitsamatel teedel: juhtimine tundub hästi täpne ja auto parameetrid saavad kohe selgeks. Kuigi oleme rääkinud Peugeot’st kui suveautost, jätke auto kindlasti alles ka pärast „hooaja“ lõppu: uus 408 Hybrid paneb keerama nii seda väljast vaatavate kui ka selles sõitvate inimeste pead.

Uurige uue Peugeot 408 GT Hybridi kohta lähemalt www.peugeot.ee

Jaga
Kommentaarid